شبکه های اجتماعی، به عنوان بزرگ ترین جامعه هدف کسب و کارها بسیار مهم هستند. در این بین، شبکه های اجتماعی تلفن همراه نقش بسزایی ایفا می کنند. هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی تلفن همراه بر توسعه کسب و کارهای الکترونیکی می باشد. در این راستا، تعداد 123 نفر از مدیران و کارکنان کسب و کارهای الکترونیکی به عنوان نمونه آماری پژوهش در نظر گرفته شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های شبکه اجتماعی تلفن همراه (محقق ساخته) و کسب و کار الکترونیکی گریم 2004 استفاده شد. روایی پرسشنامه، با استفاده از روایی قضاوتی توسط اساتید تایید شد و پایایی از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 0.79و 0.83 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های کلموگروف اسمیرنوف، آزمون دوجمله ای، تحلیل واریانس فریدمن، آزمون کای دو و برای تعیین میزان متغیرها، از ضریب شدت اثر چوپروف با کمک نرم افزار 20 SPSSانجام گرفت. نتایج نشان داد تمامی فرضیه های این پژوهش مورد تایید قرار گرفته است.