ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 50,747
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,652,119
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 104
کاربران حاضر: 104
تعداد دریافت: 8
تعداد بازدید: 2477
کاربرد آموزش Q در تجارت الکترونیک
چکیده:
صنعت فناوری اطلاعات در جهان محور دگرگونی و توسعه قرار گرفته است . پیشرفت در محاسبات و فناوری ارتباطات زیربنای جدیدی را برای تجارت، تحقیقات علمی و کنش های اجتماعی فراهم آورده است . تجارت الکترونیک نیز به عنوان یکی از قسمتهای مهم نشأت گرفته از فناوری اطلاعات است که پیشرفت آن در سایه پیشرفت فناوری اطلاعات محقق گشته است. امروزه نه تنها کارآیی تجارت از طریق اینترنت به اثبات رسیده است بلکه آینده تجارت شدیداً با اینترنت و مبادلات الکترونیکی عجین شده است. پیشرفت های اخیر در اینترنت و تجارت الکترونیکی باعث تغییر مدل قیمت گذاری از ثابت به دینامیک شده است. دو دلیل عمده این تغییر: 1-کاهش هزینه معاملات بخاطر حذف مرز مکان و زمان برای انجام معامله و 2- افزایش مشتری ها و نایقینی های موجود در میزان تقاضاها بخاطر حضور اینترنت است.به منظور حرکت به سمت نسل دوم کاربردهای تجارت الکترونیک و یاری رسانی به شرکتها و مشتری ها در معاملات الکترونیکی، یک مدل نرم افزاری جدید نیاز می باشد. این مدل بر اساس عاملهای هوشمند است. عاملهای هوشمند نرم افزارهایی با قابلیت یادگیری و تصمیم گیری خودکار هستند که نقش حیاتی را در یک تجارت الکترونیکی پویا در معاملات تجاری آینده بازی می نمایند. این عاملها با یادگیری از تجربیات گذشته می توانند عمل خود را بهبود دهند. در این مقاله به ارائه کاربرد جدیدی از یکی از الگوریتمهای آموزش تقویتی بنام آموزش Q برای استفاده از متدهای الگوریتمیک با یادگیری عاملهای قیمت گذار جهت تعیین بهترین سیاست قیمت گذاری بگونه ای که سود فروشنده ماکزیمم شود؛ می پردازیم. آموزش تقویتی یک استراتژی پیشرفته کنترلی است که تنها با استفاده از یک معیار اسکالر راندمان، بدون نیاز به سرپرست قادر به کنترل فرآیند های پیچیده و نامعلوم می باشد.در این مقاله یک مدل بازار دو فروشنده برای شبیه سازی در نظر گرفته شده است. فروشنده اول از قیمت گذاری پویا با استفاده از آموزش Q بهره می برد و فروشنده دوم کالا را با قیمت ثابتی ارائه می دهد. نتایج شبیه سازی حاکی از کارآیی الگوریتم آموزش Q در افزایش سود فروشنده اول می باشد.
کلید واژه:
تجارت الکترونیک، آموزش تقویتی، آموزش Q، عامل های هوشمند، قیمت گذاری پویا
نویسنده(گان):
محمدمهران لسان صدیق، محمدرضا جنابزاده، ندا خیری
منبع:
چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تولید
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
16
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
311 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved