شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 31 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,078
بازدید دیروز: 14,379
بازدید کل: 151,557,906
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 105
کاربران حاضر: 105
بررسی و تحلیل رابطه هوش اخلاقی و اخلاق حرفه ای مدیران با اعتبار نام و نشان تجاری شرکتها از دیدگاه کارکنان
چکیده:

نظریه هوش اخلاقی اولین بار توسط بوربا ارائه شد. وی هوش اخلاقی را توانایی درک درست از خلاف، داشتن اعتقادات اخلاقی قوی و عمل به آنها بیان کرد. تحقیق حاضر از نظر روش و ماهیت، توصیفی و از نوع همبستگی می باشد و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان شرکتهای مستقر در شهرک صنعتی بوعلی شهر همدان در زمستان 1395 (تعداد 384 نفر با توجه به جدول مورگان برآورد و تعداد 400 پرسشنامه توزیع اما نهایتأ تعداد 397 پرسشنامه بی نقص جمع آوری شد) تشکیل دادند که به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در پژوهش، شامل پرسشنامه هوش اخلاقی با 40 سؤال (آلفای کرونباخ برابر با 897/0) و پرسشنامه نام و نشان تجاری با 30 سؤال (آلفای کرونباخ برابر با 792/0) بودند. داده های حاصل از پرسشنامه های پژوهش با استفاده از نرم افزار آماری مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته های تحقیق نشان داد بین هوش اخلاقی و اخلاق حرفه ای مدیران با اعتبار نام و نشان تجاری شرکتها از دیدگاه کارکنان به طور معناداری رابطه ی مثبت و مستقیم وجود دارد. نتایج تحلیل آماری نشان داد بین هوش اخلاقی (82/0r=) و اخلاق حرفه ای مدیران (85/0r=) با اعتبار نام و نشان تجاری شرکتها همبستگی مستقیم و مثبتی دارند و از بین ابعاد هوش اخلاقی، بعد مسؤلیت پذیری (با ضریب 87/0) بیشترین همبستگی و بعد دلسوزی (با ضریب 73/0) کمترین همبستگی را با اعتبار نام و نشان تجاری شرکتها دارند.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: اخلاق حرفه ای مدیران ، نام و نشان تجاری ، هوش اخلاقی
نویسنده(گان): سید مهرداد میرآفتاب زاده (فرستنده) ، مریم خشامن
منبع: چهارمین همایش علمی پژوهشی یافته های نوین علوم مدیریت، کارآفرینی و آموزش ایران
موضوع: منابع انسانی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.