شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,448
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,009,777
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 77
کاربران حاضر: 77
تبیین رابطه ی بین سواد مالی با عملکرد مالی ، حمایت سازمانی و موفقیت مالی محیط کسب و کار با در نظر گرفتن نقش میانجی سلامت سازمانی
چکیده:

تحقیق حاضر بر حسب جز تحقیقات کاربردی است و بر حسب روش گردآوری داده ها جز تحقیقات توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق عبارت است از مدیران صنایع برگزیده استان همدان که در زمینه صادرات فعالیت می کنند که تعداد 60 نفر هستند. حجم نمونه با توجه به جدول مورگان تعداد 52 نفر تعیین شد. روش نمونه گیری از نوع تصادفی ساده می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می باشد. جهت سنجش روایی از روشهای روایی محتوایی و تحلیل عاملی تاییدی با استفاده از نرم افزار LISREL استفاده شد که نتایج نشان داد تحلیل عاملی برای شناسایی ساختار مدل عاملی مناسب است. جهت سنجش پایایی از آلفای کرونباخ توسط نرم افزار SPSS استفاده شد که نتایج نشان داد هر یک از مولفه های پرسشنامه تحقیق بالاتر از مقدار 7/0 است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری توسط نرم افزار Smart PLS انجام شد. نتایج نشان داد بین سواد مالی و عملکرد مالی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین سواد مالی و حمایت سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین سواد مالی و موفقیت مالی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین سواد مالی و سلامت سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین عملکرد مالی و حمایت سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین سلامت سازمانی و عملکرد مالی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین سلامت سازمانی و حمایت سازمانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بین سلامت سازمانی و موفقیت مالی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: سواد مالی ، عملکرد مالی ، موفقیت مالی ، سلامت سازمانی ، حمایت سازمانی
نویسنده(گان): سید مهرداد میرآفتاب زاده (فرستنده) ، علی کیانی
منبع: دومین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت و اقتصاد با رویکرد اشتغال پایدار و نقش آن در رشد صنعت
موضوع: مدیریت مالی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1396
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.