شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,278
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,782,158
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 173
کاربران حاضر: 173
ارزیابی عوامل موثر بر مدیرت دانش و رتبه بندی آنها توسط تکنیک Repeat Measure و مقایسه آن با روش تحلیل سلسله مراتبی AHP
چکیده:

روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از نظر گردآوری داده ها تحقیقی پیمایشی می باشد. جامعه آماری کلیه کارکنان شعب بانک ملت شهر همدان می باشد. جهت تعیین حجم نمونه با توجه به فرمول کوکران تعداد 162 نفر تعیین شد. روش نمونه گیری از نوع تصادفی ساده است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه می باشد. جهت سنجش روایی پرسشنامه از روایی همگرا و شاخصهای KOM و بارتلت استفاده شد و برای سنجش پایایی از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی (آزمون کلموگروف اسمیرنوف و رگرسیون خطی) استفاده شد و برای رتبه بندی ابعاد تحقیق از تکنیک (Repeat Measure) و تحلیل سلسله مراتبی AHP استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که فناوری اطلاعات، فرهنگ سازمانی و فرایندهای دانش بر مدیریت دانش تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج آزمون اندازه گیری های مکرر و رویکرد سلسله مراتبی AHP نشان دادند که شاخصهای تحقیق از نظر وزن و رتبه بندی متفاوت هستند.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: مدیریت دانش ، فناوری اطلاعات ، فرهنگ سازمانی ، فرایندهای دانش ، رویکرد AHP
نویسنده(گان): سید مهرداد میرآفتاب زاده (فرستنده)، علی کیانی ، مبینا صباغیان
منبع: اولین کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت و اقتصاد با رویکرد پویایی و اقتصاد ملی
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1396
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.