شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 34,878
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,801,758
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 201
کاربران حاضر: 202
وضعیت سنجی و رتبه بندی عوامل موثر برمقاومت دربرابر آینده پژوهی درنهاد آموزش پرورش ( نمونه موردی پرسنل و معلمان مدارس ابتدایی پسرانه منطقه یک)
چکیده:

مدیریت صحیح سازمان آموزش و پرورش تا حد زیادی نیاز به پیش بینی آینده دارد ،نقش آینده پژوهی در اصلاح روشهای ناکارآمد گذشته به وضوح قابل توجه است ،همچنین بعلت نقش مزیت رقابتی در دنیای امروز نیاز داریم آینده را بشناسیم تا از رقیبانمان پیشی بگیریم . پس از تدوین سند جامع چشم انداز در کشور برای عملیاتی کردن اهداف مندرج در آن تلاش شد تا مسیر حرکت به سمت آینده در افق چشم انداز به صورتی شفاف تر پیگیری شود. برخی از این اسناد در حوزه های علم و فناوری و برخی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی تدوین شده و یا در حال تدوین هستند.لذا سازمان های دانش محور و فناور محور هم باید مطالعات آینده پژوهی را در راستای بهینه شدن مورد استفاده قرار دهند.در این مقاله ابتدا تعاریفی از آینده پژوهی آورده میشود که با مفاهیم ،روشها و کارکردهای این عبارت که اکنون یک علم مستقل شمرده میشوند ،آشنا شویم و سپس دلایل مقاومت در برابر چنین مفهوم راهگشایی در نهاد اموزش و پرورش بعنوان یکی از حیاتی ترین بخشهای جامعه، پرداخت و اولویت بندی میشوند.در خاتمه به منظور شناسایی مهمترین دلایل مقاومت داده ها تشریح شده ، نتایج آماری و نمودارهای پاره تو به منظور رتبه بندی آنها ارائه میگردد.

کلید واژه: آینده پژوهی ، آینده نگاری ، آینده نگری ، آینده سازی
نویسنده(گان): ساره خوابنما
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.