شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 10,138
بازدید دیروز: 33,746
بازدید کل: 151,722,450
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 195
کاربران حاضر: 195
ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻧﻮع ﺧﺪﻣﺎت راﯾﺎﻧﺶ اﺑﺮی ﺑﺮ ﻣﺰاﯾﺎی ﮐﺴﺐوﮐﺎر ﺑﺎ ﻧﻘﺶ واﺳﻄﻪای ﻓﻌﺎﻟﯿﺖﻫﺎی زﻧﺠﯿﺮه ارزش در ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎی ﻓﻨﺎوری اﻃﻼﻋﺎت و ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان
چکیده:

با توجه به پیشرفت سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان، لازم است تا راهکار مناسبی که بتواند دسترسی به منابع و خدمات سازمانی را برای کاربران و ذی نفعان سازمان از راه دور و در یک محیط منعطف پیشرفته باقابلیت توسعه‌پذیری و دسترسی بالا و به صورت مقیاس‌پذیر و امن فراهم سازد، شناسایی و اجرایی شود. یکی از فناوری های رو به رشد که نظر محافل علمی و تجاری را به خود جلب کرده است رایانش ابری می‌باشد. بدین ترتیب تحقیق حاضر بررسی تأثیر نوع خدمات رایانش ابری و فعالیت‌های زنجیره ارزش بر مزایای کسب و کار در شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران را مورد توجه قرار داده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه مدیران و کارکنان شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات شهر تهران تشکیل می‌دهند که با توجه به فرمول کوکران 334 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه چن و همکاران (2016) استفاده گردید که ضریب پایایی پرسشنامه موجود با استفاده از آلفای کرونباخ 84/. حاصل گردید. همچنین جهت تجزیه تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار 22 SPSS استفاده گردید. نتایج حاصل از تحلیل واریانس یک راهه نشان داد که مزایای کسب‌وکار در شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات تهران بر اساس نرم افزار به‌عنوان سرویس، پلت فرم به‌عنوان سرویس و زیرساخت به‌عنوان سرویس باهم تفاوت معناداری دارند. همچنین بین فعالیت‌های زنجیره ارزش بر اساس فعالیت‌های اصلی و فعالیت‌های فرعی زنجیره ارزش تفاوت معناداری وجود ندارد؛ اما فعالیت‌های زنجیره ارزش نقش تعدیل گر رابین رایانش ابری و مزایای کسب و کار دارند. بدین ترتیب می‌توان نتیجه گیری کرد که رایانش ابری یک‌راه مؤثر برای کسب مزایای عمده در کسب و کارها می‌باشد.

کلید واژه: رایانش ابری ، زنجیره ارزش ، مزایای کسب‌ و کار و فناوری اطلاعات و ارتباطات
نویسنده(گان): میثم کافوری (فرستنده) ، جمشید سالار
منبع: مجله علمی پژوهش در علوم رایانه
موضوع: فناوری اطلاعات
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1398
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.