شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,634
بازدید دیروز: 24,315
بازدید کل: 152,086,500
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 68
کاربران حاضر: 68
بررسی و مقایسه میزان وفاداری هواداران لیگ برتر فوتبال ایران
چکیده:

هواداران یکی از مهم ترین گروه های مشتریان برای بازاریابان ورزشی هستند. پرورش دادن هواداران وفادار برای موفقیت سازمان های ورزشی حیاتی است. بنابراین هدف این مقاله بررسی و مقایسه هواداران چهار تیم لیگ برتری بود. نمونه ها را 1200 نفر از هواداران استقلال تهران، پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان و نفت آبادان که در ورزشگاه خانگی حضور داشتند و پرسشنامه ها را پر کردند، تشکیل دادند. پرسشنامه ها را 6 سؤال ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و جمعیت شناختی و 19 گویه وفاداری هواداران (ماهونی و همکاران، 2000 ؛ وان و پیرس، 2003) تشکیل دادند که برای اندازه گیری مقیاس وفاداری از طیف5 ارزشی لیکرت استفاده گردید. آزمون کروسکال – والیس نشان داد تفاوت معنادری از نظر میزان وفاداری هواداران ( وفاداری ضعیف، وفاداری پنهان، وفاداری کاذب و وفاداری واقعی) در بین تیم های مختلف وجود دارد. این نتایج نه تنها می تواند توسط مدیران تیم های حاضر در تحقیق، بلکه برای سایر مدیران تیم های لیگ برتری که خواهان تدابیری در زمینه ایجاد وحفظ هواداران وفادار باشد، قابل استفاده باشد.

کلید واژه: وفاداری ، وفاداری هوادار ، وفاداری واقعی ، وفاداری کاذب ، وفاداری کاذب
نویسنده(گان): موسوی سیداسفندیار, علی دوست قهفرخی ابراهیم, سواری مصطفی (فرستنده)
منبع: سومین همایش ملی دانشجویی علوم ورزشی دانشگاه شهید بهشتی
موضوع: مدیریت ورزشی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 4
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.