هواداران یکی از مهم ترین گروه های مشتریان برای بازاریابان ورزشی هستند. پرورش دادن هواداران وفادار برای موفقیت سازمان های ورزشی حیاتی است. بنابراین هدف این مقاله بررسی و مقایسه هواداران چهار تیم لیگ برتری بود. نمونه ها را 1200 نفر از هواداران استقلال تهران، پرسپولیس تهران، فولاد خوزستان و نفت آبادان که در ورزشگاه خانگی حضور داشتند و پرسشنامه ها را پر کردند، تشکیل دادند. پرسشنامه ها را 6 سؤال ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و جمعیت شناختی و 19 گویه وفاداری هواداران (ماهونی و همکاران، 2000 ؛ وان و پیرس، 2003) تشکیل دادند که برای اندازه گیری مقیاس وفاداری از طیف5 ارزشی لیکرت استفاده گردید. آزمون کروسکال – والیس نشان داد تفاوت معنادری از نظر میزان وفاداری هواداران ( وفاداری ضعیف، وفاداری پنهان، وفاداری کاذب و وفاداری واقعی) در بین تیم های مختلف وجود دارد. این نتایج نه تنها می تواند توسط مدیران تیم های حاضر در تحقیق، بلکه برای سایر مدیران تیم های لیگ برتری که خواهان تدابیری در زمینه ایجاد وحفظ هواداران وفادار باشد، قابل استفاده باشد.