شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,739
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,669,742
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 129
کاربران حاضر: 130
شناسایی و استخراج میزان تأثیر عوامل مؤثر در موفقیت تجاری سازی پروژه های توسعۀ فناوری
چکیده:

فناوری، نه ‌تنها بعد مهمی در توسعه و رشد ملی کشورها به شمار می‌رود، بلکه عامل موفقیت و بقای سازمان‌ها در جهان رقابتی کنونی است. چالشی که امروزه سازمان‌های علمی و فناوری با آن مواجه‌اند این است که چگونه ایده‌ها را به محصولات و خدمات قابل‌عرضه در بازار تبدیل کنند. تجاری‌سازی تحقیقات، فرآیندی است که دانش تولید شده در سازمان‌های تحقیقاتی را به محصولات قابل ‌عرضه در بازار یا فرآیندهای صنعتی تبدیل می‌کند. در این مقاله با مرور ادبیات، عوامل مؤثر بر موفقیت تجاری‌سازی استخراج و طی نظرسنجی از خبرگان عوامل بااهمیت در چهار بعد فناوری، سازمان، بازار و محیط طبقه‌بندی شدند، سپس تأثیر این عوامل بر موفقیت تجاری‌سازی ازنظر کارشناسان و متخصصان فعال در پژوهشگاه‌ها، مورد آزمون قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که عوامل، بازار، سازمان، محیط و فناوری به ترتیب مؤثرترین عامل بر موفقیت تجاری‌سازی پروژه‌های توسعه فناوری می‌باشند.

کلید واژه: فناوری، توسعه فناوری، تجاری سازی فناوری ، عوامل موفقیت بر تجاری سازی
نویسنده(گان): بهرام غفاری (فرستنده) ، حسام زند حسامی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازرگانی و تجارت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1396
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 8000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.