شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 05 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 885
بازدید دیروز: 27,889
بازدید کل: 151,679,451
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 70
کاربران حاضر: 70
مروری بر مزیت رقابتی و عوامل تاثیر گذار بر افزایش آن در سازمانها
چکیده:

مزیت رقابتی چندین سال است که مورد توجه مدیران و استراتژیستهای سازمانی قرار گرفته است . شامل مجموعه عوامل یا توانمندی‌هایی است که همواره شرکت را به نشان دادن عملکردی بهتر از رقبا قادر می‌سازد. مفهوم مزیت رقابتی، ارتباط مستقیم با ارزش های مورد نظر مشتری دارد به نحوی که در یک طیف مقایسه ای هر چه قدر ارزش های عرضه شده یک سازمان به ارزش های مورد نظر مشتری نزدیکتر یا با آن منطبق تر باشد می توان گفت که سازمان، نسبت به رقبای خود در یک یا چند معیار رقابتی دارای برتری و مزیت است. طبیعتا در دنیای پررقابت امروز رسیدن به مزیت رقابتی متمایز، پیشرو و پایدار کلید موفقیت هر کسب و کاری است.در پژوهشهای مختلف به نقش مولفه های گوناگون سازمانی بر افزایش برتری رقابتی سازمانها پرداخته شده است .در این مقاله ابتدا مفهوم مزیت رقابتی تبیین و سپس پارامترها و عواملی که به نقش آنها در کسب و ارتقا مزیت رقابتی "کمتر" پرداخته شده ، اشاره شده است .این مقاله در مورد تحقیقات میدانی به مرور خلاصه ی نتایج بسنده کرده و از ذکر جداول و آمار عددی پرهیز کرده است.

کلید واژه: مزیت رقابتی ، استراتژیهای رقابتی ، رقابت ، مزیت رقابتی پایدار
نویسنده(گان): ساره خوابنما
منبع: تالیفی
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1394
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.