این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 6 صفحه و مربوط به سال 2018 می باشد. برای دریافت ترجمه مقاله پس از عضویت در سایت می توانید ترجمه مقاله را به صورت فایل WORD دانلود نمایید. برای مشاهده سایر مقالات ترجمه شده سایت مدیر اینجا را کلیک کنید. در طول دو دهه گذشته، مطالعات متعددی در مورد محرک ها و موانعی که شرکت ها در هنگام تلاش برای پیاده سازی ناب با آن ها روبرو هستند ارائه شده است. چنین مطالعاتی عمدتاً بر اساس نظرسنجی های انجام شده از طریق پرسشنامه ها و مصاحبه ها بوده است و بخش های صنعتی و / یا مرزهای جغرافیایی خاصی را هدف قرار داده اند. برای کمک به شرکت ها در پیاده سازی ناب، تعدادی از چارچوب ها توسعه یافته اند. هرچند بسیاری از آنها بیشتر به عنوان نقشه های راه در این کار به نظر می رسند و دنباله ای از ابزارهای گوناگون ناب را ارائه می دهند که بدون در نظر گرفتن پیچیدگی عامل انسانی مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب، جای تعجب نیست که بسیاری از شرکت ها شکست خورده اند و قادر به بهره برداری از مزایای تولید ناب نیستند. در تمام نوشته های بررسی شده، پیاده سازی موفقیت آمیز ناب با تغییر در شیوه ارزش گذاری شرکت ها در مورد ابعاد مختلف کار همراه شده است. یکی از چالش های عمده پیاده سازی ناب, هدایت مسیر تغییر است که در طرح پیاده سازی آن به تفصیل مشخص شده است. تولید ناب نیاز به تغییر ساختار، سیستم، فرآیند و رفتار کارکنان دارد. در مقاله حاضر, یک چارچوب مفهومی مبتنی بر نظریه مدیریت تغییر پیشنهاد شده و مورد بحث قرار گرفته است.