شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 31 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,046
بازدید دیروز: 14,379
بازدید کل: 151,565,874
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 74
کاربران حاضر: 74
دانلود مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی ؛ تحلیل مسائل مربوط به کیفیت داده ها در سیستم های اطلاعات پژوهشی از طریق پروفایل بندی داده ها
چکیده:
این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 7 صفحه و مربوط به سال 2018 می باشد.
برای دریافت ترجمه مقاله پس از عضویت در سایت می توانید ترجمه مقاله را به صورت فایل WORD دانلود نمایید.
برای مشاهده سایر مقالات ترجمه شده سایت مدیر اینجا را کلیک کنید.

چکیده: موفقیت یا شکست یکRIS در یک موسسه علمی عمدتاً مربوط به کیفیت داده های موجود به عنوان پایه ای برای کاربردهایRIS است. زیباترین ابزارهای هوش کسب و کار(BI) (گزارش دهی و غیره), هنگامی که داده های نادرست، ناقص و یا متناقض را نمایش دهند, بی ارزش هستند. بنابراین بخشی جدایی ناپذیر از هر  RIS، ادغام داده ها از سیستم های عملیاتی است. قبل از شروع فرآیند ادغام(ETL) یک سیستم منبع، یک تحلیل غنی از داده های منبع ضروری است. با حمایت از یک بررسی کیفیت داده ها، علل مشکلات کیفی معمولاً قابل شناسایی می شوند. تحلیل های مربوطه با استفاده از پروفایل های داده ها انجام می شوند تا تصویر خوبی از وضعیت داده ها ارائه شود. در این مقاله، روش های پروفایل سازی داده ها به منظور به دست آوردن یک مرور کلی از کیفیت داده ها در سیستم های منبع قبل قبل از ادغام آنها درRIS ارائه شده است. با کمک پروفایل سازی داده ها ها، موسسات علمی نه تنها می توانند اطلاعات تحقیقاتی خود را ارزیابی کنند و نیز اطلاعاتی در مورد کیفیت آنها ارائه دهند، بلکه همچنین وابستگی ها و زواید از میان زمینه های داده را بررسی می کنند و آنها را درRIS خود اصلاح می کنند.
کلید واژه: سیستم های اطلاعات پژوهشی فعلی ، CRIS ، RIS ، اطلاعات پژوهشی ، منابع داده ، کیفیت داده ، بار تبدیل استخراج ، ETL ، تحلیل داده ها ، پروفایل سازی داده ، سیستم علمی استانداردسازی
نویسنده(گان): مترجم: محمد صفی صمغ آبادی
منبع: International Journal of Information Management 41 (2018) 50–56
موضوع: تجزیه و تحلیل سیستمها و MIS
دسته: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
سال انتشار: 2018
تعداد صفحات: 22
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 این مقاله ترجمه می باشد.
مشاهده اصل مقاله به زبان انگلیسی