شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 28,127
بازدید دیروز: 54,568
بازدید کل: 151,795,007
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 254
کاربران حاضر: 254
بررسی نقش و اثرات ویژگی های جمعیت شناختی ، روانشناختی و کسب و کار الکترونیک بر وفاداری الکترونیک جامعه ی دانشجویی ( مورد مطالعه : دانشجویان دانشگاه گیلان )
چکیده:

وفاداری الکترونیک به معنی " ذهنیت مطلوب مشتری به خرده فروش الکترونیک است که به تکرار رفتار خرید از سوی او می انجامد" . مشتریان الکترونیکی وفادار نه تنها موجب سودآوری کسب و کار می شوند بلکه به افزایش سهم بازار نیز کمک می کنند زیرا وفاداری الکترونیک از حساسیت مشتریان نسبت به قیمت کاسته و موجب می شود که آنان بازدید از پایگاه اینترنتی شرکت را به دیگران توصیه نمایند که در نهایت افزایش شمار تراکنش های آنلاین را در پی خواهد داشت. وفاداری الکترونیک در فضای کسب و کار الکترونیک امروزی که تغییر جهت به سوی فروشندگان الکترونیک دیگر در کسری از ثانیه و تنها با یک کلیک موس صورت می پذیرد بسیار حائز اهمیت است. این موضوع در سال های اخیر مورد توجه محققان زیادی قرار گرفته ، چرا که کسب مشتریان وفادار مزیت رقابتی عمده ای برای شرکت محسوب شده و در بقا و رشد شرکتها تاثیر بسزایی دارد. هدف مقاله ی حاضر بررسی نقش ویژگی های جمعیت شناختی و روانشناختی مشتریان و ویژگی های کسب و کار الکترونیک بر وفاداری الکترونیکی جامعه ی دانشجویی دانشگاه گیلان بوده است. در این مطالعه ما اثر 61 فاکتور جمعیت شناختی ، روانشناختی و کسب و کار الکترونیک را بر وفاداری الکترونیک جامعه ی دانشجویی با استفاده از تکنیک رگرسیون چندگانه مورد بررسی قرار دادیم. نتایج نشان می دهد که از 61 فاکتور مورد مطالعه 5 فاکتور دارای اثر معنی داری بر وفاداری الکترونیک دانشجویان بوده اند . سن مشتری اثر منفی و ارزش درک شده ، رضایت مشتری ، سفارشی سازی و انتخاب نیز اثر مثبت بر وفاداری الکترونیک داشته اند.

کلید واژه: وفاداری ، وفاداری الکترونیک ، ویژکی های جمعیت شناختی ، ویژگی های روانشناختی ، ویژگی های کسب و کار الکترونیک
نویسنده(گان): رضا اسماعیل پور ، مرتضی رمضانی دستک ، هانی نیکوکار (فرستنده)
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت ، حسابداری و حسابرسی پویا ، 1396
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1396
تعداد صفحات: 26
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.