در دهه گذشته فناوری اطلاعات اثرات شگرفی بر صنعت بانکداری داشته است . این امر باعث شده است که بانک ها بتوانند محصولات و خدمات متمایزی را برای مشتریان خود فراهم کنند. موبایل بانک به عنوان یک کانال ارتباطی بی سیم برای تولید ارزش توسط مشتریان در معاملات بانکی بوجود آمده است . امروزه یکی از شیوه های نوین که درعرضه خدمات بانکی مورد توجه اساسی قرارگرفته ، عرضه خدمات مالی و بانکی با استفاده از تلفن های همراه است و با اینکه عمر استفاده از تلفن های همراه برای انجام عملیات بانکی و مالی، بیش از چند سال نیست، اما در این مدت کوتاه پیشرفت های مهمی در این زمینه صورت گرفته و نوید دهنده گسترش بسیار زیاد این شیوه جدید بانکداری اینترنتی در آینده است طوری که اکثر کشورهای دنیا در عرضه خدمات بانکی و مالی انجام داده اند. از این رو هدف اصلی پژوهش بررسی پذیرش بانکداری تلفن همراه بر قصد استفاده از آن در بین مشتریان شعب بانک صادرات استان گیلان است. پژوهش جاری از از نظر هدف، کاربردی و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی و از نوع علی است. جامعه آماری تحقیق تمامی مشتریان شعب بانک صادرات استان گیلان هستند و نمونه ی آماری تحقیق شامل 473 نفر است. روش نمونه گیری هم از نوع نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس است. ابزار جمع آوری اطلاعات هم از نوع پرسشنامه ی استاندارد است. کلیه تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای SPSS 22 و LISREL 8.8 انجام شده است. برای بررسی فرضیه های پژوهش از تحلیل عاملی تاییدی و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتیجه ی پژوهش حاکی از تاثیر مثبت و معنی دار سودمندی ادراک شده، سهولت استفاده، اعتبار درک شده، اعتماد، کیفیت سیستم و پیامدهای اجتماعی بر قصد استفاده از بانکداری تلفن همراه بود. از سوی دیگر تاثیر مثبت و معنی دار قصد استفاده از بانکداری تلفن همراه بر رفتار استفاده از بانکداری تلفن همراه نیز به تایید رسیده است.