شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 31 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 301
بازدید دیروز: 14,379
بازدید کل: 151,544,129
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 88
دانلود مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی ؛ ورود به WTO و فرار از تعرفه
چکیده:

این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 13 صفحه و مربوط به سال 2017 می باشد.
برای دریافت ترجمه مقاله پس از عضویت در سایت می توانید ترجمه مقاله را به صورت فایل WORD دانلود نمایید.
برای مشاهده سایر مقالات ترجمه شده سایت مدیر اینجا را کلیک کنید.



این مطالعه, برخی از پیامدهای ناخواسته عضویت در سازمان جهانی تجارت (WTO) را با ارائه شواهدی در مورد جابجایی فرار از تعرفه های به واسطه فرآیند ورود به WTOتایید می کند. این تحلیل بر توافق نامه ارزش گذاری گمرکات WTO  (CVA) تمرکز می کند که اختیارات مقامات گمرکی را در زمان ارزیابی قیمت واردات محدود می کند. در حالی که قبل از ورود به WTO، مقامات گمرکی آزادانه می توانند از قضاوت شخصی خود استفاده کنند یا قیمت های حداقل یا مرجع را اعمال کنند، پس از پیوستن کشور آنها به سازمان تجارت جهانی، آنها مجبور به قبول قیمت فاکتور صادر شده توسط صادرکننده هستند. اگر از نظر ارزیابی قیمت واردات, مقامات گمرکی از اختیار برخوردار باشند، ممکن است با رشوه دادن به واردکنندگان در فرار از تعرفه های گمرکی کمک کنند. حذف چنین اختیاری, توانایی آنها در تسهیل سوء ارائه قیمت های واردات را محدود می کند. با استفاده از داده های مربوط به 15 کشور که بین سالهای 1996 تا 2008 به سازمان جهانی تجارت  (WTO) پیوسته اند، ارتباط مثبتی بین گزارش ضعیف قیمت های واردات و نرخ تعرفه یافتیم که انتظار می رود انگیزه ای برای فرار از افزایش های نرخ تعرفه باشد. از آن مهمتر, این رابطه پس از پیوستن یک کشور به سازمان تجارت جهانی ناپدید می شود. این نتیجه با بستن یک کانال توسط CVAبرای رفتار فاسد سازگار است. با این حال، ما همچنین دریافتیم که تغییرات در شیوه های ارزیابی گمرکی، واردکنندگان را وادار می سازد تا دنبال روش های جایگزین برای فرار از تعرفه ها باشند، از قبیل گزارش ضعیف کمیت ها و طبقه بندی نادرست محصول. سطح کلی فرار از تعرفه, بدون تغییر باقی می ماند.

کلید واژه: فرار از مالیات ، تعرفه های واردات ، سازمان جهانی تجارت ، توافق نامه ارزش گذاری گمرکی
نویسنده(گان): مترجم: محمد صفی صمغ آبادی
منبع: Journal of Development Economics 125 (2017) 59–69
موضوع: بازرگانی و تجارت
دسته: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
سال انتشار: 2017
تعداد صفحات: 41
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 این مقاله ترجمه می باشد.
مشاهده اصل مقاله به زبان انگلیسی