این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 7 صفحه و مربوط به سال 2017 می باشد. برای دریافت ترجمه مقاله پس از عضویت در سایت می توانید ترجمه مقاله را به صورت فایل WORD دانلود نمایید. برای مشاهده سایر مقالات ترجمه شده سایت مدیر اینجا را کلیک کنید. در دنیای بسیار جهانی شده و رقابت-محور، نقش رسانه های اجتماعی در حال رشد است. رسانه های اجتماعی در حال افزایش هستند. رسانه های اجتماعی تبدیل به یک ابزار برای بازاریابی شده اند. با این وجود، ارزیابی سرمایه گذاری در رسانه های اجتماعی و مزایای آن هنوز انجام نشده است. مدل استلا-اکسل پیشنهادی بر اساس تحقیقات علمی، داده های آماری و مشاهدات تعاملات آنلاین کاربر رسانه های اجتماعی است. پنج رستوران بزرگ واقع در شهر Jelgavaمورد ارزیابی قرار گرفتند. دوره تحقیق: 2015 تا 2016. روش مصاحبه ساختاریافته جزئی برای تأیید نظرات صاحبان و یا کارکنان رستوران در مورد تاثیر فعالیت های رسانه های اجتماعی بر محیط کسب و کار همراه با یک پرسشنامه برای بررسی عادات استفاده از رسانه های اجتماعی به کار گرفته می شود. نتایج نشان می دهند که رسانه های اجتماعی بر روی تجارت رستوران و عادت های مشتریان در شهر Jelgavaتاثیر دارند، اما هیچ یک از رستوران های ارزیابی شده, به حداکثر سود نرسیده اند. مدل طراحی شده برای ارزیابی مزایای سرمایه گذاری در استفاده از رسانه های اجتماعی در سایر زمینه های تجاری مناسب است.