شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,367
بازدید دیروز: 24,358
بازدید کل: 151,959,782
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 79
کاربران حاضر: 79
دانلود مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی ؛ پیش بینی های تکنولوژی با استفاده از تحلیل تاثیر روند مبتنی بر مداخله سری زمانی برای حالات مختلف بازده گندم در هند
چکیده:

این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 6 صفحه و مربوط به سال 2017 می باشد.
برای دریافت ترجمه مقاله پس از عضویت در سایت می توانید ترجمه مقاله را به صورت فایل WORD دانلود نمایید.
برای مشاهده سایر مقالات ترجمه شده سایت مدیر اینجا را کلیک کنید.


در تحلیل تأثیر روند (TIA)مرسوم, پیش بینی مبتنی بر مدل پایه با استفاده از سوابق داده ها صورت می گیرد. همچنین مجموعه ای از وقایع آینده و تاثیرات آنها با استفاده از دانش قبلی شناسایی می شوند. علاوه بر این، این تأثیرات و حوادث با تاثیرات و حوادث قبلی برای ایجاد سناریوهای احتمالی آینده از طریق شبیه سازی ترکیب می شوند. یکی از اشکالات اصلی این رویکرد این است که نمی تواند با تکنولوژی های بی سابقه آینده و یا حوادث نادر مقابله کند. علاوه بر این، در صورت وقوع برخی رویدادهای خاص در یک دوره زمانی خاص در آینده، نمی تواند به آینده مورد انتظار پاسخ دهد. تحلیل مداخله ای به طور سنتی برای ارزیابی تاثیر هر رویداد بی سابقه که در زمان های شناخته شده در هر سری زمانی رخ داده است, مورد استفاده قرار می گیرد. این تحلیل شامل یک پارامتر تاثیر تک و یک پارامتر شیب برای یک رویداد خاص می باشد. از اینرو, یک روش جدیدTIA  با ترکیبTIA مرسوم با مدل مداخله به جای شبیه سازی توسعه داده شده است، مدل مداخله ای سنتی با توجه به نیاز بهTIA برای ترکیب سه پارامتر تأثیر برای هر تعداد رویداد اصلاح شد. برای رویداد بی سابقه آینده، تاثیر رویداد شناخته می شود در حالی که زمانی که در آن رویداد رخ خواهد داد, از پیش شناخته شده نیست. یک فرمول برای برآورد پارامتر شیب استنتاج شده است. رویکرد پیشنهادیTIA دارای قابلیت رسیدگی به هرگونه رخداد غیرمعمول بر اساس ساختار مدل متناسب شده و در عین حال ارائه پیش بینی های مقادیر آینده است. الزامات داده در اینTIA جدید پیشنهاد شده, کمتر از روش معمولTIA است. اگر رویداد خاصی در زمان خاصی نیز رخ دهد، می تواند در مورد آینده انتظارات نیز پاسخ دهد. رویکرد پیشنهادیTIA به صورت تجربی برای سناریوی بازده گندم در سطح کل هند توضیح داده شده است. برای این منظور، سه حادثه با سه درجه شدت در نظر گرفته شده است. آینده های ارجح را می توان از تمام سناریوهای ممکن ایجاد شده انتخاب کرد.
کلید واژه: تحلیل تاثیر روند ، مدل مداخله ای ، ARIMA
نویسنده(گان): مترجم: محمد صفی صمغ آبادی
منبع: Technological Forecasting and Social Change Volume 118, May 2017, Pages 128-133
موضوع: مدیریت و انتقال تکنولوژی
دسته: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
سال انتشار: 2017
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 این مقاله ترجمه می باشد.
مشاهده اصل مقاله به زبان انگلیسی