چکیده: در حال حاضر بازاریابی آنلاین ، یک بخش جدایی ناپذیر از تجارت الکترونیک است و شامل بسیاری از روش های نمایش شرکت ، مانند بازاریابی با پست الکترونیکی، بازاریابی محتوا ، رسانه های اجتماعی، بازاریابی (شرکت های) وابسته و غیره می شود. هدف مقاله این است که اهمیت بازاریابی با پست الکترونیکی را به دلیل این واقعیت برجسته نماید که این مقوله, یکی از موثرترین ابزارهای ارتباطی در نظر گرفته است. در بخشی از مقاله نیز معیارهای اساسی مورد استفاده در بازاریابی با پست الکترونیکی مانند نرخ تحویل، نرخ باز کردن و نرخ کلیک پرداخته شده است. در پایان مقاله, توصیه و پیشنهاداتی برای ایجاد پست الکترونیکی موفق بیان شده است. فناوری ردیابی چشمی نیز برای تجزیه و تحلیل نگاه کاربران اینترنت به صندوق پست الکترونیکی استفاده می شود.