شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 6,665
بازدید دیروز: 33,746
بازدید کل: 151,718,977
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 188
کاربران حاضر: 189
دانلود مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی ؛ اثرات فرآیندهای مدیریت دانش بر مدیریت منابع انسانی : نقش واسطه ای استفاده از دانش
چکیده:
این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 19 صفحه و مربوط به سال 2018 می باشد.
برای دریافت ترجمه مقاله پس از عضویت در سایت می توانید ترجمه مقاله را به صورت فایل WORD دانلود نمایید.
برای مشاهده سایر مقالات ترجمه شده سایت مدیر اینجا را کلیک کنید.

هدف:مدیریت مؤثر و کارآمد دانش، به عنوان یک عامل موفقیت کلیدی برای کسب مزیت رقابتی پایدار در سازمان ها در نظر گرفته می شود. مطالعه حاضر، درصدد بررسی تأثیر مدیریت دانش (KM) بر فرآیندهای مدیریت منابع انسانی (HRM) است.
طراحی / روش شناسی / رویکرد:برای بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر مدیریت منابع انسانی، یک مطالعه موردی با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری انجام شد و داده ها از کارکنان و مدیران شرکت مخابرات در ترکیه جمع آوری شده اند. ابزار نظرسنجی، پرسشنامه خود گزارشی است که از 37 سوال تشکیل میشود. سه سوال، مربوط به اطلاعات جمعیت شناختی بوده، 20 سؤال برای تشریح فرآیندهای مدیریت دانش، و 14 سوال برای تشریح مدیریت منابع انسانی استفاده شده اند. پرسشنامه، از طریق لینک نظرسنجی گوگل برای کارکنان و مدیران در دفتر مرکزی و دو شعبه استانبول، ارسال شد.
یافته ها:در این مقاله، نویسندگان سعی کردند تا تاثیر روش های مدیریت دانش بر عملکرد HRMشرکت را بررسی کنند. نتایج حاکی از آن است که شرکت هایی که اقدامات مدیریت دانش بهتری دارند، در مدیریت منابع انسانی بهتر عمل می کنند. سهم اصلی مقاله حاضر، این است که در میان ابعاد مدیریت دانش، به اشتراک گذاری دانش و استفاده از دانش دارای تاثیر مستقیم بر مدیریت منابع انسانی هستند، در حالیکه تولید دانش و به اشتراک گذاری دانش اثرات غیر مستقیم دارند.
محدودیت های تحقیق / مفاهیم:محدودیت اصلی مطالعه حاضر، این است که داده ها از یک شرکت واحد در صنعت مخابرات جمع آوری می شوند. بنابراین، تعمیم نتایج به طور کلی دشوار است. اگرچه یافته های تحقیق با نتایج مطالعات قبلی تطبیق دارند، اما تحقیق بیشتر با استفاده از داده های شرکت های متعدد در صنایع مختلف، به منظور تعمیم یافته ها مورد نیاز است.
مفاهیم عملی:این مقاله، شامل مفاهیمی برای توسعه استفاده از دانش تولید شده و ذخیره شده در داخل شرکت می باشد. دانش می تواند در صورت به اشتراک گذاری و استفاده موثر، سبب بهبود عملکرد HRMشرکت شود. این مقاله به یک موضوع مهم و نتیجه گیری از آن می پردازد، که ممکن است توسط متخصصان منابع انسانی و مدیریت دانش در توسعه دانش سازمانی از طریق شیوه های منابع انسانی، مورد استفاده قرار گیرد.
اصالت / ارزش:این مقاله، مستلزم شناسایی نیاز به تحقیق در مورد اثرات اقدامات مدیریت دانش در مورد عملکرد HRMدر یک شرکت می باشد.
کلید واژه: مدیریت دانش ، مدیریت منابع انسانی ، فرآیندهای مدیریت دانش ، استفاده از دانش
نویسنده(گان): مترجم: فاطمه آقازاده
منبع: Journal of Science and Technology Policy Management , 2018
موضوع: منابع انسانی
دسته: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
سال انتشار: 2018
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 این مقاله ترجمه می باشد.
مشاهده اصل مقاله به زبان انگلیسی