ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 9,749
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,520,027
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 115
کاربران حاضر: 115
تعداد دریافت: 6
تعداد بازدید: 2450
نقش گروههای مرجع در ترغیب افراد به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار
چکیده:
امروزه، بورس اوراق بهادار در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع نقش بسیار مؤثر و حساس را بازی می کند. در این راستا، سازمان بورس اوراق بهادار کشور در زمینه رسیدن به هدفهای نظام، وظیفه بسیار بزرگی را بر عهده دارد و باید بکوشد تا از تمام امکانات و توانایی های خود در جهت تحقق آرمانهای کشور بیش از پیش استفاده نماید. پس انداز به عنوان منبع اصلی سرمایه در بورس اوراق بهادار، نقش بسیار مهم ومؤثری را در تحقق اهداف این سازمان ایفاء می نماید، یکی از منابع عرضه پس انداز به بورس اوراق بهادار، خانوارها و اشخاص حقیقی می باشند که بخش عظیمی از بازار بورس را از آن خود کرده اند، بنابراین شناخت عوامل مؤثری که باعث ایجاد انگیزه برای خانوارها و اشخاص حقیقی جهت سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادارمی باشد، می تواند اقدامی زیر بنایی در راستای تحقق فلسفه اصلی ایجاد بورس در ایران باشد. هدف اصلی از نگارش پژوهش حاضر، بررسی نقش گروه های مرجع در ترغیب افراد به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار و به صورت مطالعه موردی در بورس منطقه ای اصفهان می باشد. هدف مذکور بوسیله 2 سئوال اصلی و 7 سئوال فرعی در خصوص تاثیر گذاری گروه های مرجع بر سرمایه گذاری افراد حقیقی در بورس اوراق بهادار و همچنین تاثیر پذیری این گروه ها از متغیر هایی همچون تبلیغات(اطلاع رسانی)،فرهنگ سهامداری، سابقه سودآوری، مکان جغرافیایی استقرار بورس اوراق بهادار، عوامل اقتصادی، عوامل سیاسی و عملیات کارگزاران مورد آزمون واقع گردیده است. این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی از شاخه میدانی است و روش گردآوری مباحث نظری آن کتابخانه ای بوده و داده های آن به صورت نمونه گیری از جامعه بزرگتر بوسیله پرسشنامه به دست آمده است. در این پژوهش از آزمون های t تک نمونه ای جهت آزمون سؤالات پژوهش و آزمون فریدمن جهت رتبه بندی عوامل موثر، استفاده شده است.نتایج حاصل از پژوهش صورت گرفته حاکی از آن است که فرضیه آماری مربوط به سئوال اول پژوهش مبنی بر تاثیر گذاری گروه های مرجع در ترغیب افراد به سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار اصفهان مورد تایید قرار می گیرد.نتایج حاصل از این پژوهش مورد استفاده مدیریت سازمان بورس اوراق بهادار ایران، مدیریت سازمان بورس اوراق بهادار منطقه ای اصفهان، سیاستگذاران بخش بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار و کلیه عوامل درگیرد در امر گسترش،توسعه و پویایی بورس اوراق بهادار ایران قرار می گیرد.
کلید واژه:
گروههای مرجع، سرمایه گذاری، بورس اوراق بهادار، بورس اوراق بهادار منطقه ای
نویسنده(گان):
مهدی ابزری، سعید صمدی، علی صفری
منبع:
چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تولید
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
15
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
265 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved