چکیده: گزارش الزامات، اهداف و سهمیه برای زنان در رهبری در کشورهای متعددی مورد بررسی قرار گرفته است. ما در سه مطالعه، اثربخشی این استراتژی ها را از دیدگاه هدف گذاری ارزیابی کرده ایم. مطالعه اول، ارتباط بین گزارش الزامات و نمایندگی زنان در هیئت مدیره را با داده های مربوط به 500 شرکت در مجله فورچون از سال 1996 تا 2015 سنجیده است. مطالعه دوم، رابطه بین گزارش الزامات، اهداف و سهم حضور زنان در هیئت مدیره شرکت های دولتی را در سراسر 91 کشور بررسی می کند. مطالعه سوم، تاثیر اهداف و سهمیه زنان در پارلمان در سراسر 190 کشور را ارزیابی کرده است. گزارش ساختار هیات مدیره در ایالات متحده نشان دهنده شتاب در افزایش تعداد زنان است. این در میان 500 شرکت نیز اثبات می شود. اهداف عالی برای زنان در هیئت مدیره، مربوط به زنانی با سطح نمایندگی بالاتر می باشد. به طور مشابه، اهداف جنسیتی و مکانیسم های اجرایی قوی در پارلمان با زنانی ارتباط دارند که از نمایندگی قوی تر برخوردار هستند.