شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 06 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 26,478
بازدید دیروز: 33,746
بازدید کل: 151,738,790
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 196
کاربران حاضر: 196
دانلود مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی ؛ پیش بینی مصرف محصول سبز با استفاده از نظریه رفتار برنامه ریزی شده و اقدام منطقی
چکیده:

این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 12 صفحه و مربوط به سال 2016 می باشد.
برای دریافت ترجمه مقاله پس از عضویت در سایت می توانید ترجمه مقاله را به صورت فایل WORD دانلود نمایید.
برای مشاهده سایر مقالات ترجمه شده سایت مدیر اینجا را کلیک کنید.

چکیده
نظریه توسعه یافته رفتار برنامه ریزی شده (TPB  )، شامل دغدغه های زیست محیطی است که یک متغیر مهم در مبانی نظری بازاریابی سبز بوده و درصدد دستیابی به مرزهای سه گانه حداقل ( TBL ) می باشد. در این زمینه، مطالعه حاضر به اعتباریابی هدف TPBو اشکال بلند مدت آن (نقش واسطه ای متغیرهای  TPB ) پرداخته و همچنین نظریه اقدام منطقی (TRA  ) را در کنار آن برای پیش بینی نیت خرید محصولات سبز توسط مصرف کنندگان مورد بررسی قرار می دهد. داده های اولیه به عنوان ورودی از 521 پاسخ دهنده جمع آوری شده و از طریق تحلیل عاملی تاییدی مورد ارزیابی قرار گرفته اند. یافته های تجربی ناشی از مدل معادلات ساختاری ( SEM ) نشان می دهند که TPB دارای توانایی پیش بینی بالا بوده و TPBو TRAدر تشکیلات بازاریابی سبز اهمیت دارند. نگرش مصرف کننده و رفتار درک شده به کنترل قابل توجه نیت خرید می پردازند و این در حالی است که هنجارهای ذهنی آن را کنترل نمی کنند. یافته های ما نشان می دهند که TPBبه تعدیل رابطه بین دغدغه های زیست محیطی و نیت خرید محصولات سبز می پردازد. سازنده اضافی در مدل جدید، سبب بهبود درک نیت خرید محصولات سبز شده و می تواند به یک متغیر اصلی در جریان پایدار تبدیل شود.

کلید واژه: محصولات سبز ، نیت خرید ، نظریه رفتار برنامه ریزی شده ، نگرش مصرف کننده ، دغدغه های محیطی ، اعتبار ، مدل معادلات ساختاری
نویسنده(گان): مترجم: فاطمه آقازاده
منبع: Journal of Retailing and Consumer Services 29 (2016) 123–134
موضوع: بازاریابی
دسته: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
سال انتشار: 2016
تعداد صفحات: 25
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 این مقاله ترجمه می باشد.
مشاهده اصل مقاله به زبان انگلیسی