این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 8 صفحه و مربوط به سال 2019 می باشد. برای دریافت ترجمه مقاله پس از عضویت در سایت می توانید ترجمه مقاله را به صورت فایل WORD دانلود نمایید. برای مشاهده سایر مقالات ترجمه شده سایت مدیر اینجا را کلیک کنید. نرخ بالای ترک شغل کارکنان، یکی از نگرانی های مدیران هتل و دانشگاهیان است. تحقیقات قبلی، بیشتر بر کاهش ترک شغل کارکنان با بهبود مشوق های اقتصادی متمرکز شده اند. با این حال، مشوق های روانشناختی در حال حاضر بیشتر مورد توجه هستند. این مطالعه، با هدف بررسی مکانیزم روانشناختی در راستای ایجاد وفاداری نگرشی و رفتاری کارمندان در بخش هتل انجام شده است. مطالعه حاضر، از نظریه تعهد سازمانی استفاده می کند و کارمند هتل را به عنوان مشتری داخلی برای ساخت و تأیید چارچوب مفهومی مورد توجه قرار می دهد. چندین یافته مهم، مشاهده شده است. در وهله اول، تعهدات اجرایی، هنجاری و مستمر دارای اثرات آشکار و متفاوت بر وفاداری نگرشی و رفتاری کارکنان هستند. دوم، وفاداری نگرشی کارکنان به وضوح وفاداری رفتاری را ارتقاء می دهد. سوم، اعتماد و رضایت کارکنان در بخش هتل، پیش زمینه های حیاتی سه بُعد تعهد سازمانی هستند. این یافته ها، پیامدهای مهمی برای مدیریت ترک شغل کارکنان هتل و بهبود دستاوردهای روحی کارکنان دارند، تا موجب افزایش وفاداری نگرشی و رفتاری شوند.