شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 05 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 5,107
بازدید دیروز: 27,889
بازدید کل: 151,683,673
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 88
کاربران حاضر: 89
دانلود مقاله انگلیسی ترجمه شده به فارسی ؛ حفظ کارکنان هتل به عنوان مشتریان داخلی: تاثیر تعهد سازمانی بر وفاداری نگرشی و رفتاری کارمندان
چکیده:

این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 8 صفحه و مربوط به سال 2019 می باشد.
برای دریافت ترجمه مقاله پس از عضویت در سایت می توانید ترجمه مقاله را به صورت فایل WORD دانلود نمایید.
برای مشاهده سایر مقالات ترجمه شده سایت مدیر اینجا را کلیک کنید.

نرخ بالای ترک شغل کارکنان، یکی از نگرانی های مدیران هتل و دانشگاهیان است. تحقیقات قبلی، بیشتر بر کاهش ترک شغل کارکنان با بهبود مشوق های اقتصادی متمرکز شده اند. با این حال، مشوق های روانشناختی در حال حاضر بیشتر مورد توجه هستند. این مطالعه، با هدف بررسی مکانیزم روانشناختی در راستای ایجاد وفاداری نگرشی و رفتاری کارمندان در بخش هتل انجام شده است. مطالعه حاضر، از نظریه تعهد سازمانی استفاده می کند و کارمند هتل را به عنوان مشتری داخلی برای ساخت و تأیید چارچوب مفهومی مورد توجه قرار می دهد. چندین یافته مهم، مشاهده شده است. در وهله اول، تعهدات اجرایی، هنجاری و مستمر دارای اثرات آشکار و متفاوت بر وفاداری نگرشی و رفتاری کارکنان هستند. دوم، وفاداری نگرشی کارکنان به وضوح وفاداری رفتاری را ارتقاء می دهد. سوم، اعتماد و رضایت کارکنان در بخش هتل، پیش زمینه های حیاتی سه بُعد تعهد سازمانی هستند. این یافته ها، پیامدهای مهمی برای مدیریت ترک شغل کارکنان هتل و بهبود دستاوردهای روحی کارکنان دارند، تا موجب افزایش وفاداری نگرشی و رفتاری شوند.

کلید واژه: تعهد سازمانی ، ترک شغل کارکنان هتل ، مشتری داخلی ، وفاداری نگرشی ، وفاداری رفتاری
نویسنده(گان): مترجم: فاطمه آقازاده
منبع: International Journal of Conflict Management Vol. 26 No. 1, 2015 pp. 85-112
موضوع: منابع انسانی
دسته: مقالات ترجمه شده - دانلود ترجمه مقاله
سال انتشار: 2019
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 این مقاله ترجمه می باشد.
مشاهده اصل مقاله به زبان انگلیسی