شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 01 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,417
بازدید دیروز: 25,852
بازدید کل: 151,583,097
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 105
کاربران حاضر: 106
ارزیابی و اولویت بندی ابعاد کیفیت خدمات با رویکرد AHP (مطالعه موردی: منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران)
چکیده:

هدف از انجام این تحقیق ارزیابی و اولویت بندی ابعاد کیفیت خدمات در منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران بوده است. این تحقیق از نظر هدف و روش، از تحقیقات توصیفی-کاربردی بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران بوده که تعداد 232 نفر از آنها به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده و با استناد به رابطه نمونه گیری کوکران انتخاب شدند. پرسشنامه های تحقیق پس از اعتبارسنجی در میان اعضای نمونه آماری توزیع گردیده و داده های حاصل با استفاده از آزمون تی-استودنت و تحلیل AHP مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های تحقیق نشان داد که شاخص های قابلیت اطمینان خدمات، ضمانت خدمات، همدلی و ابعاد فیزیکی خدمات در منطقه 9 عملیات انتقال گاز از وضعیت مطلوبی برخوردارند در حالی که وضعیت مسئولیت پذیری خدمات در حد نامطلوب ارزیابی گردید. همچنین اولویت بندی این شاخص ها نشان داد که همدلی در قیاس با سایر عوامل از اولویت بیشتری در تبیین کیفیت خدمات داشته است. پس از آن قابلیت اطمینان، ضمانت، مسئولیت پذیری و ابعاد و ظواهر فیزیکی در اولویت های بعدی قرار گرفته اند.

کلید واژه: کیفیت خدمات، قابلیت اطمینان، ضمانت، همدلی، ابعاد فیزیکی، تحلیل AHP.
نویسنده(گان): سید رسول حسینی برنتی (فرستنده)، سید علی نبوی چاشمی ، علی ثریایی
منبع: سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در علوم انسانی، چالشها و راه حل ها
موضوع: تصمیم گیری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1397
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.