هدف از انجام این تحقیق ارزیابی و اولویت بندی ابعاد کیفیت خدمات در منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران بوده است. این تحقیق از نظر هدف و روش، از تحقیقات توصیفی-کاربردی بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه کارکنان منطقه 9 عملیات انتقال گاز ایران بوده که تعداد 232 نفر از آنها به شیوه نمونه گیری تصادفی ساده و با استناد به رابطه نمونه گیری کوکران انتخاب شدند. پرسشنامه های تحقیق پس از اعتبارسنجی در میان اعضای نمونه آماری توزیع گردیده و داده های حاصل با استفاده از آزمون تی-استودنت و تحلیل AHP مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های تحقیق نشان داد که شاخص های قابلیت اطمینان خدمات، ضمانت خدمات، همدلی و ابعاد فیزیکی خدمات در منطقه 9 عملیات انتقال گاز از وضعیت مطلوبی برخوردارند در حالی که وضعیت مسئولیت پذیری خدمات در حد نامطلوب ارزیابی گردید. همچنین اولویت بندی این شاخص ها نشان داد که همدلی در قیاس با سایر عوامل از اولویت بیشتری در تبیین کیفیت خدمات داشته است. پس از آن قابلیت اطمینان، ضمانت، مسئولیت پذیری و ابعاد و ظواهر فیزیکی در اولویت های بعدی قرار گرفته اند.