شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 44,008
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,645,380
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 271
کاربران حاضر: 271
بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان براساس مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان
چکیده:

پژوهش حاضر باموضوع بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان براساس مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتریان در موسسه قرض الحسنه جوانان خیر شهرستان مهاباد در سال 1390 انجام شد. برای نیل به هدف فوق سه فرضیه ، تدوین و مورد آزمون قرار گرفت. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی- همبستگی بوده وجامعه آماری این تحقیق شامل 845 نفر مشتری و 14 کارمند می باشد. نمونه آماری با استفاده از فرمول محاسبه حجم نمونه جامعه محدود با داده های کیفی بهره گرفته شده است تعیین شده است .برای جمع آوری داده های لازم جهت آزمون فرضیه های تحقیق، از پرسشنامه استاندارد وفاداری مشتریان و پرسشنامه استاندارد نگرش مشتریان و کارکنان نسبت به عملکرد سازمان استفاده گردید. برای تحلیل توصیفی داده ها از جداول، نمودارها، شاخص های مرکزی و پراکندگی و برای تحلیل استنباطی فرضیه ها از تحلیل رگرسیون و نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کلوموگرف- اسمیرنوف آزمون شد. همچنین از یافته ها و نتایج تحقیق پس از تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده می توان گفت که تمامی فرضیات تحقیق بر وفاداری مشتریان موسسه قرضه الحسنه جوانان خیر مهاباد تأثیر مثبت دارند و کلیه فرضیات تایید می گردد.

کلید واژه: وفاداری ، مدیریت ارتباط با مشتریان ، مشتری ، تسهیلات ،
نویسنده(گان): ابراهیم مرزنگ (فرستنده)، عبداله کریمیان ، لقمان ابراهیمی نژاد ، کمال محمدپور
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت کارآفرینی و توسعه اقتصادی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 20
قیمت (تومان): 9000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.