شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,726
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,524,004
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 121
کاربران حاضر: 122
بررسی رابطه بین کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده بر اساس اصول پنجگانه پیتر سنج با میزان بهبود کیفیت زندگی کاری اعضای هیأت علمی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 85-84
چکیده:
هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه بین میزان کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده بر اساس اصول پنج گانه پیتر سنج(قابلیت شخصی،الگوهای ذهنی، آرمان مشترک،یادگیری تیمی و تفکر سیستمی) با بهبود کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی داشگاه اصفهان بود.سئوالات پژوهش با در نظر گرفتن مولفه های سازمان یادگیرنده وکیفیت زندگی کاری اعضا با توجه به متغیر هایی چون مدرک تحصیلی،رشته ی تحصیلی،سابقه خدمت،مرتبه علمی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود.پژوهش نشان داد بین کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده با بهبود کیفیت زندگی کاری اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان رابطه معنا دار وجود دارد.یافته ها نشان می دهدکیفیت زندگی کاری بیش از هر چیزی متاثر از الگوی ذهنی است و قابلیت شخصی کمترین تاثیر رادارد.علاوه بر این بین نظرات اعضای هیات علمی در خصوص میزان کاربست مولفه های سازمان یادگیرنده مانندمرتبه علمی و سابقه خدمت تفاوت معنی داری مشاهده نگردید.
کلید واژه: سازمان یادگیرنده، کیفیت زندگی کاری، اعضای هیأت علمی، دانشگاه
نویسنده(گان): پیمان یارمحمدزاده، حمید رحیمی، سید علی سیادت
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت استراتژیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه