با توجه به فضای رقابتی کنونی ، یکی از ضرورت های بقا در هر صنعتی حفظ و گسترش وفاداری مشتریان می باشد. امروزه وفاداری مشتریان کلید موفقیت هر کسب و کاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سود دهی بنگاه اقتصادی افزایش می یابد. با پیشرفت فناوری و رقابتی تر شدن شرایط بازار در بخش های مختلف تولیدی و خدماتی ، مشتری وفادار به عنوان سرمایه اصلی هر شرکتی محسوب می شود. از این رو توجه به وفاداری مشتریان و شناسایی عواملی که منجر به بهبود وفاداری مشتریان می شود ، امروزه به یک ضرورت اساسی برای شرکت ها و سازمان ها تبدیل شده است.اگر یک مشتری به این اعتقاد برسد که تفاوت های چشم گیری بین برند ها وجود دارد و این موضوع به یک بخش مهم اطلاعاتی در تصمیم گیری خرید منجر شود اتکا او به تصمیم گیری بر مبنا برند افزایش خواهد یافت. در دهه گذشته تحقیقات بازاریابی، مفهوم عشق به برند را بررسی و تایید کرده است و از دیدگاه مصرف کننده چنین اخساسی ممکن است حتی زمانی که موضوع دوست داشتن یک موقعیت یا یک برند است بوجود آید. در این مقاله تلاش شده است به بررسی تاثیر برندینگ و تبلیغات بر وفاداری مشتریان بپردازیم. فرمت فایل: pdf