مقدمه: پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر بازاریابی شبکه ای بر میزان فروش محصولات شرکت مروارید پنبه ریز انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر، با توجه به موضوع پژوهش « تعیین تأثیر بازاریابی شبکه ای بر میزان فروش محصولات شرکت مروارید پنبه ریز» به روش توصیفی – پیمایشی انجام گرفته است. توصیفی از آن جهت که یافته ها به همان صورت که جمع آوری شده اند، بدون هیچ گونه دست کاری توصیف میگردند و روابط بین متغیرها بررسی شده و رابطه بین متغیر مستقل و متغیرهای وابسته ارزیابی میشوند. از آن جا که اطلاعات توسط یک نمونه تصادفی از جامعه اصلی به وسیله پرسش نامه بدست آمده بُعد پیمایشی این بررسی نیز تأمین گردیده است. یافته ها: نتایج حاصل از تحلیل آزمون خی دو نشان داد مقایسه فراوانی این دو گروه با هم نشان از تفاوت خیلی زیاد بین آن دو می باشد. به عبارت دیگر بیشترین تعداد پاسخ دهندگان معتقدند که بازاریابی شبکه ای در شرکت مروارید پنبه ریز باعث افزایش میزان فروش شده است. نتیجه گیری: تأثیر مثبت بازاریابی شبکه ای بر میزان افزایش فروش در شرکت مروارید پنبه ریز» را نشان می دهد، پیشنهاد می گردد نمایندگان فروش، فروش را تنها یک عملیات اجرایی و در سطح خرد درنظر نگیرند.