شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 48,671
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,650,043
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 84
کاربران حاضر: 84
برنامه ریزی استراتژیک با رویکرد قطعی و فازی (مورد شرکت لبنیات پاک)
چکیده:
در حالیکه مدیریت استراتژیک را می توان فرایند فرموله کردن اهداف سازمانی وتعیین وتبیین سازوکارهای مدیریت برای رسیدن به آن اهداف دانست،استراتژی به ابزارهایی اشاره دارد که برای رسیدن به اهداف سازمانی مورد استفاده قرار می گیرند،بااین وجود دستیابی به یک استراتژی مناسب مستلزم به کارگیری روشهای کارآ در تدوین استراتژی است.در قلمرومدیریت استراتژیک روشهای متعددی برای کمک به انتخاب بهترین استراتژی یا ترکیبی از استراتژیها ایجاد گردیده است.یکی از این روشها رویکرد برنامه ریزی پورتفوی است. با استفاده از این رویکرد می توان به تعیین ترکیب فعالیتهای یک شرکت پرداخت.مشهورترین ابزارهای رویکرد مذکور مدلهای ماتریسی BCG ، GE ، ADL و…هستند .یکی از محدودیتهای رویکرد کلاسیک در طراحی و تدوین این ماتریسها عدم توجه به ابهام و عدم اطمینان حاکم بر فضای قضاوتهای شهودی است که به نوبه خود می تواند یکی از عمده علل ناکامی سازمانها در رسیدن به یک استراتژی مناسب یا ترکیبی از استراتژیهای مختلف باشد.دراین تحقیق با هدف جستجوی راه کار یا راه کارهای از بین بردن این محدودیت سعی شده است رویکرد نوینی در طراحی وتدوین این ماتریسها به کار گرفته شود.از این رو ماتریس BCG بر مبنای داده های قطعی(رویکردکلاسیک) و داده های فازی (رویکرد فازی) برای محصولات شرکت لبنیات پاک طراحی گردیده است و نتایج وموقعیتهای بدست آمده از این دو رویکرد با یکدیگر مقایسه شده است.
کلید واژه: مدیریت استراتژیک، تدوین استراتژی، برنامه ریزی پورتفولیو، مدلهای ماتریسی، تئوری فازی
نویسنده(گان): یعقوب رشنوادی، بهزاد فروزانفر، نسرین احمدیان شالچی
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.