توسعه بخش خصوصی در یک اقتصاد بر مجموعه پیچیده ای از قوانین ، زیرساختهای گسترده فیزیکی و نهادی، محیط با ثبات ا قتصاد کلان، توسعه بازارهای مالی، جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی، توسعه صنایع، مقررات بازار کار، سیستم ارتقاء فناوری، اموزشکوچک و متوسط و یادگیری مبتنی است و درست کنار هم قرارگرفتن این مجموعه به خودی خود اتفاق نمی افتد .لذا زیر ساخت های نهادی و زیر بنایی برای توسته و رفع موانع کسب و کار از الزامات اولیه اجرای این سیاست بشمار می رود. اصلاح فضای کسب و کار و بهبود شاخص های سنجش آن در عرصه جهانی نه تنها گامی مثبت واساسی در جهت تقویت جنبه مشارکت بخش خصوصی درعرصه اقتصاد، ارتقای سطح اشتغال وتولیددر کشور محسوب می شود، بلکه به طور قطع شرایط را برای جدی سرمایه گذاران خارجی وتسهیل جریان فناوری به داخل کشور و فرآیند های تجاری سازی ایده ، محصول و خدمات جدید فراهم می آورد. در این مجموعه آموزشی موارد زیر آورده شده است : 1- مقدمه 2- تعریف کسب وکار 3- تحلیل کسب و کار 4-محیط کسب و کار 5- استرتژی های کسب و کار 6-فناوری اطلاعات و کسب وکار 7- روابط و کسب وکار 8- مارکتنیگ و کسب و کار و .......