بازاریابی،یعنی جستجو برای یافتن مناسبترین بازار و بخش هایی که سازمان می تواند در آنجا خدماتی مفیدتر و مؤثرتر ارائه داده و نیاز کاربران و مراجعان خود را به بهترین شکل ممکن برطرف سازد. کتابخانه ، سازمانی بازارمدار است که کلیه فعالیت های آن با توجه به نیازهای کاربر جهت می گیرد و علاوه بر مرتفع ساختن نیازهای موجود، درصدد ایجاد نیازها و تقاضاهای جدید نیز هست. بازاریابی ، کتابخانه ها را هم در جهت شناخت نیازهای کاربران و هم در جهت برآورده ساختن این نیازها توانمند می کند. در این مجوعه آموزشی موارد زیر آورده شده است : 1- مقدمه 2- ابعاد مدیریت بازاریابی 3- تعریف کتابحانه 4- جایگاه آمیخته بازاریابی در کتابخانه 5-اهمیت بازاریابی درکتابخانه ها 6-جایگاه بازاریابى آمیخته در کتابخانه ها و......