رقابت بین سازمانها، اهمیت دادههای عظیم و سیستمهای اطلاعات مدیریت را برجستهتر کرده است، چرا که یک مدیر با توجه به اطلاعاتی که ذخیرهسازی شده و دادههای مربوط به مشتریان، میتواند آگاهی بیشتری نسبت به مسائل داشته باشد. با استفاده از گزارشگیری و ثبت عملکرد کارکنان و دسترسی به اطلاعات مشتریان و بازخورد آنها، بانک میتواند به طور همزمان نقاط قوت و ضعف خود را تشخیص دهد و از طریق آن برنامهریزی و تصمیمگیری کند. در بین سازمانهای موجود، بانک به عنوان یک نظام اقتصادی مهم در کشور، باید به سیستماطلاعاتی مدیریت نگاه ممتازی داشته باشد. بنابراین بانک وظیفه دارد گرایش بیشتری به بانکداری الکترونیک داشته باشد و در صدد بهبود زیرساختها باشد. این تحقیق بر این هدف استوار است که با استفاده از کلان دادهها، سیستم تصمیمیار و سیستم اطلاعات مدیریت، به اطلاعاتی دست یابد که به تصمیمگیری صحیح کمک کند. این سیستمها میتواند تصاویری از مغایرتها و انحرافات برنامههای تعیین شده را نیز آشکار سازد. تشخیص چنین جنبههایی میتواند به بانک کمک کند تا فرآیند خدماتدهی به مشتریان بهبود یابد و دارای مزیت رقابتی باشد و مشخص شود چگونه کیفیت خدمات بانکداری الکترونیک با توسعه سیستم اطلاعاتی مدیریت باعث ارتقای سطح خدمات خواهد شد و مشتریان را به سطح وفادار سوق دهد.