شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,848
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,507,337
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 86
کاربران حاضر: 87
مدیریت مشارکتی
چکیده:

افراد به منظور ارضا و برآورده ساختن هدف های فردی خود، به یک سازمان می پیوندند. آنها درمی یابند هدف هایی را که یک شخص به تنهایی نمی تواند به آنها دسترسی یابد، از طریق سازمان ها با مساعدت و مشارکت در آنها امکان پذیر است. انسان ها در همه امور نیاز به همکاری و مشارکت با یکدیگر داشته اند و در کشور ما هم با توجه به پیشرفت علم مدیریت و استقرار مدیریت نوین در سازمان ها و نهادها، موضوع مشارکت در امر مدیریت امروزه مورد توجه زیادی قرار گرفته است. همفکری، مشارکت، نظرخواهی و ارج نهادن به کارهای گروهی موجب تجمیع افکار و توانایی ها و انجام تمامی امور به بهترین وجه خواهد گردید و اگر سازمان ها خواهان نیل به چنین نتیجه ای هستند ناگزیر باید در پی ایجاد انگیزه و جلب مشارکت کارکنان خود برآیند و این مهم زمانی میسر است که باور داشته باشند، انسان ها در فرایند کار نه ابزار و وسیله که عاملی موثر در تحقق اهداف سازمان هستند و به گونه ای با آنان رفتار کنند که کار را بار تلقی نکنند، بلکه از کار خود لذت ببرند، پذیرای مسئولیت باشند و در جهت بهبود آن بکوشند در ﻋﺮﺻﻪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ، ﺳﺒﻚ ﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻔﻲ وﺟﻮد دارد ﻛﻪ ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠﻒ از آن ﺑﻬﺮه ﻣﻲﮔﻴﺮﻧﺪ. ﺑﻪ ﻛﺎرﮔﻴﺮی ﻫﺮ ﻳﻚ از ﺳﺒﻚﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ، ﻣﺴﺘﻠﺰم روشﻫﺎ، اﺑﺰار و ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺧﺎص ﺧﻮد ﻣﻲﺑﺎﺷﺪ. ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﻳﺎ ﻋﺪم ﻣﻮﻓّﻘﻴﺖ ﻫﺮ ﻳﻚ از ﺳﺒﻚﻫﺎی ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ، ﺑﻪ ﻣﺎﻫﻴﺖ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﺳﺎزﻣﺎن ﻫﺎ و ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺷﺮاﻳﻄﻲ از ﺟﻤﻠﻪ درﺟﻪ ﺑﻠﻮغ ﻋﺎﻃﻔﻲ و ﻛﺎراﻳﻲ ﺷﻐﻠﻲ ﻫﺮ ﻳﻚ از ﻛﺎرﻛﻨﺎن و ﻫﻤﻴﻦﻃﻮر ﺷﺮاﻳﻂ و زﻣﻴﻨﻪﻫﺎی فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه بستگی دارد
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: مدیریت مشارکتی ، سازمان ، مدیریت ، تصمیم گیری
نویسنده(گان): فریده عبدالهی
منبع: ارسالی فرستنده
موضوع: منابع انسانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1396
تعداد صفحات: 33
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه