انقلاب فناوری اطلاعات در قرن بیست و یک چنان سایه ای بر زندگی بشر انداخته است که گویی این فناوری است که بشر را مدیریت می کند. درحال که روند ورود فناوری اطلاعات به بخش های مختلف زندگی بشر رو به گسترش است و هر روز حوزه های جدیدتری از کاربرد فناوری اطلاعات شناسایی می شود. تغییرات شگرفی را در سبک زندگی و مبادلات اجتماعی بشر ایجاد کرده است. این تغییرات در زمینه فرهنگ، روابط اجتماعی، کسب و کار، خانواده، آموزش و... به وفور تاثیرگذار بوده است. فناوری اطلاعات به گونه ای چشمگیری شیوه های انجام کسب و کار شرکت ها را تغییر داده است و انتظار می رود تا این تغییرات با تجارت الکترونیک تداوم پیدا کند (جهانیان و محمودصالحی، 1394، 56). اینترنت –رسانه ای جدید که در این رهگذر ظهور پیدا کرده است- گزینه های بسیاری رودرروی مدیران قرار داده است. این گستردگی از یک سو دسترسی به مشتریان و تسهیل اطلاعات را فراهم کرده و از سوی دیگر حجم وسیعی از اطلاعات را جهت استفاده از تصمیم ها و برنامه ریزی کسب وکار فراهم نموده است. با تغییرات همه جانبه ای که اینترنت در محیط کسب و کار ایجاد کرده است، محیط تجارت به طور عام و بازاریابی به طور خاص متأثیر از این تغییرات شده است، برای انطباق با چنین تغییراتی باید بازسازی فکری در نگرش به بازار الکترونیک و بازاریابی آن صورت پذیرد. فرمت فایل: WORD