شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 01 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,066
بازدید دیروز: 25,852
بازدید کل: 151,582,746
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 60
کاربران حاضر: 61
اثر تکنولوژی نوین بر تصمیم گیری فردی و سازمانی (مورد مطالعه: انتقال بو و مزه از طریق اینترنت اشیاء)
چکیده:

تصمیم گیری به معنی انتخاب یک راه از میان راه های مختلف است، همانطور که از این تعریف استنباط می شود کار اصلی تصمیم گیرنده دریافت راه های ممکن و نتایج ناشی از آن ها و انتخاب اصلح از میان آن هاست و اگر وی بتواند این انتخاب را به نحو درست و مطلوبی انجام دهد، تصمیمهای او مؤثر و سازنده خواهند بود. تصمیم گیرنده ممکن است با توسل به قدرتهای ماوراءالطبیعه، تجربه، اشراق یا اتفاق و تصادف، تصمیم گیری را انجام دهد و همواره مدیریت عواقب فرهنگی و اجتماعی یک تصمیم مهم است. با ظهور عصر اطلاعات ، تکنولوژی اینترنت مورد توجه بسیاری از افراد و سازمان ها قرار گرفته است به طوری که بدون استفاده از اینترنت انجام امور روزانه سازمان ها به امری دشوار یا غیر ممکن مبدل شده است . اینترنت اشیا شامل بسیاری از چیزها ، اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده اند است و می توان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت آن ها را کنترل کرد. اینترنت چیزها به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاه‌ها با شبکه‌ای است که از طریق آن می‌توانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند. این مفهوم می‌تواند به‌سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون و یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت‌های شهری و ترافیک باشد. در این مطالعه اثر تکنولوژی انتقال بو و مزه از طریق اینترنت که از جدید ترین نوآوری های اینترنت (حاصل تحقیقات تیم پژوهشی لندن وتیم پژوهشی سنگاپور) است در حوزه اینترنت اشیا و اثر آن بر تصمیم گیری های فردی و گروهی به عنوان یک رابطه برگشتی، از ابعاد تصمیم گیری سازمانی مورد توجه قرار می گیرد تا به مدیران کمک کند تا به ابعاد فرهنگی و اجتماعی موضوعات اشراف داشته باشند. این رابطه در چارچوب مدل هایی به منظور درک بهتر موضوع نشان داده خواهد شد.
فرکت فایل: WORD

کلید واژه: تکنولوژی انتقال بو و مزه از طریق اینترنت ، تصمیم گیری فردی و گروهی، تصمیم گیری سازمانی
نویسنده(گان): حسین اسمعیلی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: تصمیم گیری
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1396
تعداد صفحات: 7
قیمت (تومان): 2800
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.