تصمیم گیری به معنی انتخاب یک راه از میان راه های مختلف است، همانطور که از این تعریف استنباط می شود کار اصلی تصمیم گیرنده دریافت راه های ممکن و نتایج ناشی از آن ها و انتخاب اصلح از میان آن هاست و اگر وی بتواند این انتخاب را به نحو درست و مطلوبی انجام دهد، تصمیمهای او مؤثر و سازنده خواهند بود. تصمیم گیرنده ممکن است با توسل به قدرتهای ماوراءالطبیعه، تجربه، اشراق یا اتفاق و تصادف، تصمیم گیری را انجام دهد و همواره مدیریت عواقب فرهنگی و اجتماعی یک تصمیم مهم است. با ظهور عصر اطلاعات ، تکنولوژی اینترنت مورد توجه بسیاری از افراد و سازمان ها قرار گرفته است به طوری که بدون استفاده از اینترنت انجام امور روزانه سازمان ها به امری دشوار یا غیر ممکن مبدل شده است . اینترنت اشیا شامل بسیاری از چیزها ، اشیا و وسایل محیط پیرامونمان که به شبکه اینترنت متصل شده اند است و می توان توسط اپلیکیشنهای موجود در تلفنهای هوشمند و تبلت آن ها را کنترل کرد. اینترنت چیزها به زبان ساده، ارتباط سنسورها و دستگاهها با شبکهای است که از طریق آن میتوانند با یکدیگر و با کاربرانشان تعامل کنند. این مفهوم میتواند بهسادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون و یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساختهای شهری و ترافیک باشد. در این مطالعه اثر تکنولوژی انتقال بو و مزه از طریق اینترنت که از جدید ترین نوآوری های اینترنت (حاصل تحقیقات تیم پژوهشی لندن وتیم پژوهشی سنگاپور) است در حوزه اینترنت اشیا و اثر آن بر تصمیم گیری های فردی و گروهی به عنوان یک رابطه برگشتی، از ابعاد تصمیم گیری سازمانی مورد توجه قرار می گیرد تا به مدیران کمک کند تا به ابعاد فرهنگی و اجتماعی موضوعات اشراف داشته باشند. این رابطه در چارچوب مدل هایی به منظور درک بهتر موضوع نشان داده خواهد شد. فرکت فایل: WORD