شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 03 بهمن 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,635
بازدید دیروز: 29,072
بازدید کل: 159,278,586
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 143
کاربران حاضر: 144
اثرمثبت تکنولوژی داده های کلان بر هوش هیجانی
چکیده:

هوش عاطفی به معنی شناخت و کنترل عواطف و هیجان‌های فرد یا دیگران توسط خود فرد است. به عبارت دیگر، شخصی که هوش هیجانی بالایی دارد، سه فاکتور هیجان‌ را به طور موفقیت آمیزی با یکدیگر تلفیق می‌کند: فاکتور شناختی، فاکتور فیزیولوژیکی و فاکتور رفتاری. علم مدیریت بر این موضوع که افراد، با هوش‌های هیجانیِ بالاتر، توان بیشتری برای انجام فعالیت هادر سازمان دارند به عنوان چالش در سازمان های نوظهور می نگرد. یافته‌های جدید نشان می‌دهد کارکنانی که دارای وجدان کاری و احساس وظیفه شناسی بالایی هستند، اما فاقدِ هوش هیجانی و اجتماعی اند، در مقایسه با کارکنان مشابهی که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند، عملکرد ضعیف تری دارند. با ظهور عصر اطلاعات و ارتقای ارزش‌مندی ارتباطات انسانی و هم چنین بروز موقعیت‌های استراتژیک سازمانی، تکنولوژی داده های کلان مورد توجه بسیاری از سازمان ها قرار گرفته است به طوری که یافتن کارکنانی که با داده های کلان کار کنند به امری دشوار مبدل شده است. در این مطالعه رابطه تکنولوژی داده های کلان با هوش هیجانی به عنوان یک رابطه مثبت از ابعاد رفتار سازمانی مورد توجه قرار می گیرد البته لازم به ذکر است که این رابطه در چارچوب منشور هر سازمان متفاوت است. ممکن است یک سازمان روابطی غیر عرف باشد و در سازمان دیگر همان روابط اخلاقی و عرفی تلقی شود و لذا این تأثیر برای دو سازمان متفاوت است.در بخش خاتمه مدل مفهومی هوش هیجانی/تکنولوژی جهت درک بهتر ترسیم خواهد شد.
فرمت فایل : Word

کلید واژه: تکنولوژی داده های کلان ، هوش هیجانی ، مدیریت رفتار سازمانی
نویسنده(گان): حسین اسمعیلی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1396
تعداد صفحات: 6
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه