شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 05 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,982
بازدید دیروز: 27,889
بازدید کل: 151,702,548
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 152
کاربران حاضر: 152
بررسی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی مدیریت دانش در ﺑﻨﮕﺎهﻫﺎی ﮐﻮﭼﮏ و ﻣﺘﻮﺳﻂ: ﻣﻄﺎﻟﻌﮥ ﻣﻮردی مرکز رسانه های دیجیتال
چکیده:

ﺑﺎ ورود ﺑﻪ ﻫﺰاره ﺳﻮم ﺷﺎﻫﺪ ﺗﻐﻴﻴﺮات ﺳﺮﻳﻊ در ﻓـﻦآوریﻫـﺎ و ﺷـﺪت ﭘﻴﭽﻴـﺪﮔﻲ ﻣﺤـﻴﻂ ﻫـﺴﺘﻴﻢ. در ﭼﻨﻴﻦ ﺷﺮاﻳﻄﻲ، اﻳﺠﺎد ﻣﺰﻳﺖ رﻗﺎﺑﺘﻲ اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪ ﻧﻮع ﺟﺪﻳﺪی از ﺳـﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﺳـﺖ ﻛـﻪ ﻗﺎﺑﻠﻴـﺖ اﻳﺠﺎد داﻧﺶ ﻛﻴﻔﻲ را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑـﻪ ﻫﻤـﻴﻦ دﻟﻴـﻞ از ﻣـﺪﻳﺮان اﻧﺘﻈـﺎر ﻣـﻲرود ﻛـﻪ درک ﻋﻤﻴﻘـﻲ از ﺗﺤﻮﻻت ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ را از ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری در ﭘﺮوژهﻫﺎی ﻣﺒﺘﻨـﻲ ﺑﺮ داﻧﺶ ارﺗﻘﺎء دﻫﻨﺪ. ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﮔﺎم در اﻳﻦ ﺧﺼﻮص ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ در ﭘﻴـﺎده ﺳـﺎزی ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺗﻨﮕﻨﺎ ﻫﺎی آن اﺳﺖ. در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻛﻠﻴﺪی ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺳﻴـﺴﺘﻢ ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧـﺶ در ﻣﺮﻛﺰ رسانه های دیجیتال ﺑﺮرﺳﻲ و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺷﺪه اﻧﺪ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻧﺸﺎن ﻣـﻲدﻫـﺪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻛﻠﻴﺪی ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ در این مرکز که باید ارتقا پیدا نمایند به ترتیب رتبه ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از: سنجش عملکرد، مشارکت کارکنان، کار تیمی، ساختار دانشی، فرهنگ سازمانی، الگوسازی (محک زنی) و توانمندسازی کارکنان است و مواردی از مدیریت دانش که در وضعیت قابل قبولی در این مرکز هستند عبارتند از: تعهد مدیریت ارشد، آموزش کارکنان، سیستم های فناوری اطلاعات(IT) که در مجموعه این 10 عامل که بعنوان عوامل کلیدی در موفقیت مدیریت دانش در بنگاه های کوچک می باشند در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.

کلید واژه: ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺩﺍﻧﺶ ، ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺗﻮﻓﻴﻖ ، ﺟﻬـﺖ ﮔیـﺮی ﺍﺳـﺘﺮﺍﺗﮋیک ، ﻓﺮﻫﻨﮓ سازمانی، مرکز رسانه های دیجیتال ، IT .
نویسنده(گان): سید جواد شریف شیخ الاسلامی (فرستنده) ، مجید راحمی ، محسن محلوجیان
منبع: کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم رفتاری
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.