ﺑﺎ ورود ﺑﻪ ﻫﺰاره ﺳﻮم ﺷﺎﻫﺪ ﺗﻐﻴﻴﺮات ﺳﺮﻳﻊ در ﻓـﻦآوریﻫـﺎ و ﺷـﺪت ﭘﻴﭽﻴـﺪﮔﻲ ﻣﺤـﻴﻂ ﻫـﺴﺘﻴﻢ. در ﭼﻨﻴﻦ ﺷﺮاﻳﻄﻲ، اﻳﺠﺎد ﻣﺰﻳﺖ رﻗﺎﺑﺘﻲ اﺳﺘﺮاﺗﮋﻳﻚ ﻧﻴﺎزﻣﻨﺪ ﻧﻮع ﺟﺪﻳﺪی از ﺳـﺎزﻣﺎن ﻫﺎ ﺳـﺖ ﻛـﻪ ﻗﺎﺑﻠﻴـﺖ اﻳﺠﺎد داﻧﺶ ﻛﻴﻔﻲ را داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﺑـﻪ ﻫﻤـﻴﻦ دﻟﻴـﻞ از ﻣـﺪﻳﺮان اﻧﺘﻈـﺎر ﻣـﻲرود ﻛـﻪ درک ﻋﻤﻴﻘـﻲ از ﺗﺤﻮﻻت ﺳﺎزﻣﺎﻧﻲ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ و ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺳﺎزﻣﺎنﻫﺎ را از ﻃﺮﻳﻖ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﮔﺬاری در ﭘﺮوژهﻫﺎی ﻣﺒﺘﻨـﻲ ﺑﺮ داﻧﺶ ارﺗﻘﺎء دﻫﻨﺪ. ﻣﻬﻤﺘﺮﻳﻦ ﮔﺎم در اﻳﻦ ﺧﺼﻮص ﺑﺮرﺳﻲ ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ در ﭘﻴـﺎده ﺳـﺎزی ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺗﻨﮕﻨﺎ ﻫﺎی آن اﺳﺖ. در اﻳﻦ ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻛﻠﻴﺪی ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺳﻴـﺴﺘﻢ ﻣـﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧـﺶ در ﻣﺮﻛﺰ رسانه های دیجیتال ﺑﺮرﺳﻲ و ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺷﺪه اﻧﺪ. ﻧﺘﺎﻳﺞ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻧﺸﺎن ﻣـﻲدﻫـﺪ ﻋﻮاﻣﻞ ﻛﻠﻴﺪی ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ داﻧﺶ در این مرکز که باید ارتقا پیدا نمایند به ترتیب رتبه ﻋﺒﺎرﺗﻨﺪ از: سنجش عملکرد، مشارکت کارکنان، کار تیمی، ساختار دانشی، فرهنگ سازمانی، الگوسازی (محک زنی) و توانمندسازی کارکنان است و مواردی از مدیریت دانش که در وضعیت قابل قبولی در این مرکز هستند عبارتند از: تعهد مدیریت ارشد، آموزش کارکنان، سیستم های فناوری اطلاعات(IT) که در مجموعه این 10 عامل که بعنوان عوامل کلیدی در موفقیت مدیریت دانش در بنگاه های کوچک می باشند در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.