ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 45,857
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,647,229
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 186
کاربران حاضر: 186
تعداد دریافت: 19
تعداد بازدید: 3174
استقرار مدل سرآمدی EFQM ؛ چتری بر بهبود کیفیت سیستم ISO 9000
چکیده:
قرن حاضر با پیچیده تر شدن مسایل و لزوم تصمیم گیری های سریع مدیران، روش های سنتی، کارآمد نیستند و نیاز مبرم به ایجاد روشهای دقیق و مدیریت علمی احساس می شود . نگرشی سامانه ای، پاسخی به این نیاز است . تفکر سامانه ای روشی برای کل نگری است .چارچوبی است که پیام مؤکد آن شناخت روابط داخلی پدیده هاست و نه شناسایی تک تک آنها و همچنین ادراک الگوهای تغییر و تحول است و نه شناختی ایستا . در تفکر سامانه ای این فرض که کسی یا چیزی به تنهایی مسئول مسایل و وقایع می باشد، باطل است و وجود پس خور و حلقه های علیتی، تمامی افراد را مسئول بروز مسایل در سامانه می داند . مدیریت، تضمین کیفیت یک سامانه است و مدیریت کیفیت به معنای هدایت این سامانه توسط مدیریت رده بالای سازمان خواهد بود . الگوهای تضمین کیفیت در قالب سری استانداردهای ایزو9000 بیان شده اند . این استانداردها از یک سو موجب ایجاد سامانه ای برای بهبود کیفیت می شود و از سوی دیگر برای همه این اعتقاد را به وجود می آورد که عرضه کننده، مطابق آنچه که ادعا می کند، عمل می کند و شواهدی کافی(سوابق کیفیت) برای این ادعا دارد . هدف اصلی ایزو بهبود سامانه ها و فرایندها و در نتیجه بهبود مستمر کیفیت در سازمان هاست. سیر تحول کیفیت از کنترل کیفی محصول آغاز و به کنترل کیفی فر آیند، تضمین کیفیت و نهایتاً مدیریت کیفیت و مدیریت کیفیت جامع(TQM) ختم می شود. در این تجربه آثار و نتایج پیاده سازی مدل تعالی سازمان به عنوان افزایش کارائی سیستم مدیریت کیفیت ISO9000 در شرکت آب و فاضلاب مورد بررسی قرار می گیرد .
کلید واژه:
مدل تعالی سازمان، سیستم مدیریت کیفیت، بهبود، اثر بخشی
نویسنده(گان):
علی نظری، محمدعلی سلیمی، رقیه ایوبی
منبع:
چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تجارت الکترونیک
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
16
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
235 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved