شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 51,632
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,653,004
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 77
کاربران حاضر: 78
شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان در بازارهای روز کرج بر اساس مدل FRO
چکیده:

امروزه، وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سود دهی بنگاه اقتصادی باال می رود. بنابراین سازمانها با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها می توانند منافع بلند مدت خود را تضمین نمایند. از آنجایی که مهمترین وظیفه بخش بازرگانی داخلی هر کشور، توزیع کاال و ارزاق عمومی در سطح جامعه بوده و ایجاد بازارهای روز یکی از روشهای اصالح نظام توزیع داخلی می باشد، به منظور تحقق این هدف، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج در سال 1331 تأسیس گردید. در این مقاله با استفاده از مدل سازمانهای پاسخگوی سریع (Organizations Response Fast )به بررسی و شناخت شاخصهای وفاداری مشتریان می پردازیم چرا که وفاداری یا عدم وفاداری مشتری، تعیین کننده موفقیت یا شکست بنگاهها و سازمانهای اقتصادی است. در مدل(FRO )عوامل ششگانه قیمت، کیفیت، خدمات، زمان، قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری، منجر به رضایت شده و بر وفاداری مشتریان تأثیرمی گذارد. نتایج به دست آمده از تحلیل پرسشنامه ها نشان می دهد که با افزایش 1 درصدی هر یک از عوامل ششگانه قیمت، کیفیت، خدمات، زمان، قابلیت اطمینان و انعطافپذیری، وفاداری شهروندان به بازارهای افزایش می یابد

کلید واژه: وفاداری شهروندان ، بازارهای روز ، مدل سازمان های پاسخگوی سریع ، شهر کرج
نویسنده(گان): سید جواد شریف شیخ الاسلامی (فرستنده) ، آمنه سیفی ، محمد جواد حضوری
منبع: کنفرانس بین المللی پژوهش های نوین در علوم انسانی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1394
تعداد صفحات: 7
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.