امروزه، وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سود دهی بنگاه اقتصادی باال می رود. بنابراین سازمانها با برنامه ریزی و اتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها می توانند منافع بلند مدت خود را تضمین نمایند. از آنجایی که مهمترین وظیفه بخش بازرگانی داخلی هر کشور، توزیع کاال و ارزاق عمومی در سطح جامعه بوده و ایجاد بازارهای روز یکی از روشهای اصالح نظام توزیع داخلی می باشد، به منظور تحقق این هدف، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری کرج در سال 1331 تأسیس گردید. در این مقاله با استفاده از مدل سازمانهای پاسخگوی سریع (Organizations Response Fast )به بررسی و شناخت شاخصهای وفاداری مشتریان می پردازیم چرا که وفاداری یا عدم وفاداری مشتری، تعیین کننده موفقیت یا شکست بنگاهها و سازمانهای اقتصادی است. در مدل(FRO )عوامل ششگانه قیمت، کیفیت، خدمات، زمان، قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری، منجر به رضایت شده و بر وفاداری مشتریان تأثیرمی گذارد. نتایج به دست آمده از تحلیل پرسشنامه ها نشان می دهد که با افزایش 1 درصدی هر یک از عوامل ششگانه قیمت، کیفیت، خدمات، زمان، قابلیت اطمینان و انعطافپذیری، وفاداری شهروندان به بازارهای افزایش می یابد