اخیراً بازی های موبایل، نوع مهمی از سرگرمی محسوب می شوند و هنوز بطور گسترده و با روش های نوین مورد استفاده قرار می گیرند. این گسترش، توجه بازاریابان را جلب کرده و به آنها برای درک پتانسیل عظیم و عجیب در انتقال و رساندن پیام تبلیغاتی به مصرفکنندگان از طریق این بازی ها کمک می کند. مطالعات چندی به این موضوع اشاره می کنند که بازی تبلیغاتی یک کانال مؤثر ارتباطی است و میتواند در ایجاد آگاهی از برند کمک کند. همچنین، این بازی ها در مقایسه با روش های دیگر تبلیغات، هزینه های کمتری دارند و به راحتی قابل فهم هستند. اما بحثی که جامعه شناسان و روان شناسان را نگران میکند، این است که مخاطبان اصلی این بازی ها و تبلیغات آنها، کودکان هستند که قدرت درک ماهیت تجاری پیام های تبلیغاتی را ندارند و بحث مسئولیت اجتماعی بازاریابان را مطرح میکنند. در این پژوهش به موضوعاتی از قبیل تعریف بازی تبلیغاتی، انواع آن، کاربردهای بازی های تبلیغاتی، تأثیر تبلیغات در بازی بر برند، جایگاه ایران در استفاده از این نوع ابزار ترفیع، و فواید و مضرات آن خواهیم پرداخت.