شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,254
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,507,744
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 83
کاربران حاضر: 83
بررسی مزیت رقابتی در سازمان‌ها
چکیده:

موضوع مزیت رقابتی روند تاریخی خاصی را طی کرده است، اقتصاددانان کلاسیک با نظریه مزیت مطلق و ریکاردو با طرح مفهوم مزیت نسبی از پیشگامان مباحث مرتبط با این موضوع در بحث تحلیل تجارت بین الملل می باشند و از آن زمان تاکنون نیز مباحث متعددی پیرامون آن در حوزه اقتصاد مطرح‌شده است. اما ورود این مفهوم به حوزه مدیریت با یک تحول مهم روبرو شده است، اندیشمندان مدیریت بر این باورند که مزیت حاصل از تجارت خارجی نتیجه فعالیت‌های بنگاه‌های یک کشور است و تلاش می کنند که کلیه واحدهای مطالعه یعنی بنگاه، صنعت و ملت را در یک کل منسجم به یکدیگر پیوند بزنند که پورتر از پیشگامان این مسیر است. بررسی تعاریف ارائه‌شده توسط صاحب‌نظران برای مزیت رقابتی نشان می¬دهد که تمرکز اصلی سازه مزیت رقابتی برداشتن برتری نسبت به رقبا در یک یا چند عامل از عوامل موردنظر مشتری می باشد.

کلید واژه: مزیت رقابتی ، مشتری ، سازمان ، کیفیت ، رقابت پایدار
نویسنده(گان): اسد ذالی ، فریده عبدالهی سنوکش (فرستنده)
منبع: کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع و مدیریت
موضوع: منابع انسانی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه