بلایای طبیعی که در سراسر جهان در حال روی دادن می باشند فشار زیادی را بر سازمانهای خیریه محلی وبین المللی در چند سال اخیرآورده است. مطالعه حاضر درصدد آن است که عوامل زیربنایی که باعث روی آوردن افراد به رفتار خیر خواهانه میشود را مورد بررسی و کاوش قرار میدهد. که مبتنی بر تئوری شناختی اجتماعی بندورا می باشد. عامل تماس خبری نیز به مدل افزوده شده است .دراین پژوهش مدل فعلی بسط یافته اوسترهف و همکاران نیز تعدیل شد.کمک به کمپین های امدادرسانی : عوامل اجتماعی شناختی زیربنایی مطرح شده است. به منظور اجرای پژوهش فهرستی شامل 411 نفرازکارکنان جمعیت هلال احمر شهر تهران تهیه شد که ازبین آنها 199 نفر به شیوه تصادفی انتخاب وپرسشنامه بین آنها توزیع شد. دراین تحقیق ازمقیاس لیکرت پنج گزینه ای استفاده شد.برای تحلیل داده ها ازنرم افزارAmos18 وروش آماری SEM (مدل سازی معادلات ساختاری) استفاده گردید.مدل تعدیل یافته بیشتر ازیک سوم واریانس تمایل به بخشش به کمپین های امداد رسانی را تبیین کرد. فرضیه های اول ، دوم ، چهارم ، هشتم ، و دهم تایید شدند و فرضیه های سوم ، پنجم ، ششم ، هفتم ، نهم ، و یازدهم رد شدند. بزرگترین پیش بین تمایل به بخشش ثابت شد که ” تمایل به کمک به خیریه “ می باشد. عامل ” نگرش نسبت به بخشش “ نشان داده شد که که یک متغیرارزشمند می باشد و معلوم شد که اثر کلی معناداری بر ˮ تمایل به کمک به کمپین امدادرسانی “ دارد . عامل ” تماس خبری “ نشان داده شد که اثر کلی معناداری بر ˮ تمایل به کمک به کمپین امداد رسانی “ ندارد .