شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,376
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,586,806
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 109
کاربران حاضر: 110
تبیین عوامل اجتماعی شناختی زیربنایی در کمک به کمپین های امدادرسانی
چکیده:

بلایای طبیعی که در سراسر جهان در حال روی دادن می باشند فشار زیادی را بر سازمانهای خیریه محلی وبین المللی در چند سال اخیرآورده است. مطالعه حاضر درصدد آن است که عوامل زیربنایی که باعث روی آوردن افراد به رفتار خیر خواهانه میشود را مورد بررسی و کاوش قرار میدهد. که مبتنی بر تئوری شناختی اجتماعی بندورا می باشد. عامل تماس خبری نیز به مدل افزوده شده است .دراین پژوهش مدل فعلی بسط یافته اوسترهف و همکاران نیز تعدیل شد.کمک به کمپین های امدادرسانی : عوامل اجتماعی شناختی زیربنایی مطرح شده است. به منظور اجرای پژوهش فهرستی شامل 411 نفرازکارکنان جمعیت هلال احمر شهر تهران تهیه شد که ازبین آنها 199 نفر به شیوه تصادفی انتخاب وپرسشنامه بین آنها توزیع شد. دراین تحقیق ازمقیاس لیکرت پنج گزینه ای استفاده شد.برای تحلیل داده ها ازنرم افزارAmos18 وروش آماری SEM (مدل سازی معادلات ساختاری) استفاده گردید.مدل تعدیل یافته بیشتر ازیک سوم واریانس تمایل به بخشش به کمپین های امداد رسانی را تبیین کرد. فرضیه های اول ، دوم ، چهارم ، هشتم ، و دهم تایید شدند و فرضیه های سوم ، پنجم ، ششم ، هفتم ، نهم ، و یازدهم رد شدند. بزرگترین پیش بین تمایل به بخشش ثابت شد که ” تمایل به کمک به خیریه “ می باشد. عامل ” نگرش نسبت به بخشش “ نشان داده شد که که یک متغیرارزشمند می باشد و معلوم شد که اثر کلی معناداری بر ˮ تمایل به کمک به کمپین امدادرسانی “ دارد . عامل ” تماس خبری “ نشان داده شد که اثر کلی معناداری بر ˮ تمایل به کمک به کمپین امداد رسانی “ ندارد .

کلید واژه: عوامل اجتماعی ، شناختی ، زیربنایی ، قابلیتهای انسانی ، خودکارآمدی
نویسنده(گان): غلامرضا رسولی (فرستنده) ، کریم حمدی
منبع: کنفرانس پژوهش های نوین در علوم مهندسی - خرداد 1395
موضوع: مدیریت بحران
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.