شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,492
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,677,495
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 67
کاربران حاضر: 67
کاربرد شناسایی دوره عمر سازمان در تدوین استراتژیهای اصلی
چکیده:
در حال حاضر سازمان ها اغلب استراتژی های کلان خود را از طریق مدل های Portfolio ، ADL ، IEFE و ... SPACE به دست می آورند و مدل "دوره عمر سازمان" یا مورد استفاده قرار نمی گیرد یا فقط، در زمان تدوین استراتژی های اصلی مورد استفاده واقع می شود. در نظر نگرفتن موقعیت سازمان بر روی منحنی دوره عمر خود در زمان تدوین استراتژیهای کلان، اغلب، موجب بروز مشکلاتی در زمان تدوین و سپس اجرای استراتژیهای اصلی می گردد. زیرا، بعضاً استراتژیهایی برای سازمان تدوین می گردند که عملاً، نه تنها موجب رشد سازمان نمی شوند.بلکه، بقای سازمان را نیز به خطر می اندازند.در این مقاله، سعی بر این است که بر پایه یک مطالعه تطبیقی و با ترکیب مفاهیم دوره عمر سازمان براساس نظریه ادیزس و استراتژی های اصلی 13 گانه دیوید، استراتژی های اصلی بالقوه مناسب برای سازمان، در هر یک از مراحل دوره عمر خود، تعیین و معرفی گردد.
کلید واژه: مدیریت استراتژیک، دوره عمر سازمان
نویسنده(گان): مانی الهی، کاوه محمد سیروس
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: مدیریت مالی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.