برای مدیران عالی و بازاریابی شرکت ها ضروری است که با ابزارهای فعالیت های پیشبرد فروش بهتر آشنا شوند تا بتوانند از آنها به طور موثرتری استفاده کنند. تمرکز بیشتر مطالعات در حوزه فعالیت های پیشبرد فروش، بر روی استفاده های استراتژیک از تکنیک های مختلف پیشبرد فروش و پاسخ های رفتاری مطلوب است و کمتر به جنبه نظری این موضوع پرداختهاند. در مقاله حاضر مفاهیم نظری مرتبط با پیشبرد فروش بیان شده و دو نوع تقسیم بندی از فعالیت های پیشبرد فروش(قیمتی/غیرقیمتی و مصرف کنندهگرا/کسب و کارگرا) شرح داده شده و همچنین محدودیت های سیاسی و قانونی مرتبط با هر یک از ابزارهای پیشبرد فروش در کشورهای مختلف ذکر شده است. فرمت فایل: PDF