اگر کارکنان و حتی مدیران احساس کنند که توازن بین کار کردن و مشقات حاصل از کار و حقوق و خدمات ارائه شده از طرف سازمان وجود دارد، انگیزش مثبت در آنها ایجاد شده و این انگیزش و احساسات مثبت درونی می تواند نقش مهمی در تلاش کارکنان برای جذب و ابقاء مشتری داشته باشد. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر امکانات و خدمات رفاهی بر انگیزش کارکنان بانک مهر اقتصاد انجام شده است. تعیین حجم نمونه با فرمول کوکران و با روش انتخاب تصادفی ساده بوده است. روش تحقیق توصیفی پیمایشی و از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری داده ها به صورت مقطعی بود. از ابزار پرسشنامه استاندارد بسته با طیف پنج گزینه ای لیکرت که روایی و پایایی در تحقیقات قبلی به اثبات رسیده جهت جمع آوری داده ها استفاده شد.