این پروپوزال شامل بیان مسئله ، ضرورت و اهمیت تحقیق ، ادبیات نظری و پیشینه پژوهش ، اهداف و فرضیه ها ، تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها ، چارچوب نظری تحقیق (مدل تحقیق) ، جامعه آماری ، حجم نمونه و نمونه گیری ، ابزار گردآوری داده ها ، روش تحلیل آماری ، سازمانهای استفاده کننده از نتایج تحقیق ، زمان بندی انجام پایان نامه ، منابع و ماخذ می باشد. این پروپزال به صورت یک پروپوزال کامل که به صورت تمرین کلاسی یا عنوان پایاننامه می تواند ارائه گردد. در بیشتر سازمان ها فروشندگان، مهم ترین نمایندگان آن سازمان هستند و فروش و درآمد سازمان ها به نحوه فعالیت و تلاش های آن ها بستگی دارد . همچنین خریدار، فروشنده را به عنوان نماینده شرکت در نظر می گیرد و تصویر ذهنی او از شرکت، تا حدود زیادی، از نحوه تعامل او با فروشنده شکل خواهد گرفت. همچنین باید توجه داشت که رعایت اصول رفتار اخلاقی از سوی فروشندگان می تواند نقش اساسی در شکل گیری و حفظ روابط بلندمدت با مشتری داشته باشد. بنابراین نحوه تعامل فروشنده با مشتری به عنوان یکی از مهمترین عوامل تعین کننده ادراک مشتری از سازمان خواهد بود. کارکنان بخش فروش شرکتها نقش اصلی را در فروش و سودآوری و شناسایی نیازهای مصرف کنندگان بر عهده دارند و فشارهای فراوانی برای بهبود عملکرد بر این دسته از کارکنان وارد است. لذا باتوجه به اهمیت رعایت اصول رفتار اخلاقی از سوی کارکنان فروش در شرکتهای صنایع غذایی هدف اصلی در این پژوهش بررسی تاثیر رفتار اخلاقی کارکنان فروش بر تداوم ارتباط بین خرده فروشان وسازمان می باشد که نتایج این پژوهش می تواند تاثیر مهم و معناداری بر حفظ و استمرار رابطه خرده فروشان با شرکت متبوعشان داشته باشد و همچنین به کارکنان فروش کمک می کند تا رفتار خودشان را با اصول اخلاقی مورد نیاز جهت افزایش کیفیت این رابطه تطبیق نمایند.