پرسشنامه در دو بخش تنظیم شده است. بخش اول به ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان اختصاص دارد و بخش بعدی، متغیرهای ارائه شده در مدل نظری تحقیق را مورد سنجش قرار میدهد و شامل موارد زیر می باشد: بخش اول: در این بخش، از پاسخ دهنده سوالاتی در مورد جنسیت، سن، تحصیلات، طول مدت رابطه با شرکت X ، پرسیده شده است. بخش دوم:این بخش شامل 5 قسمت می باشد که متغیرهای پژوهش را مورد بررسی قرارمی دهد که قسمت اول مربوط به رفتار اخلاقی فروش می باشد که با 8 گویه نحوه رفتار کارکنان فروش با مشتریان را بررسی میکند.قسمت دوم و سوم و چهارم هر کدام با 5 گویه به ترتیب اعتماد،تعهد و رضایت مشتریان نسبت به شرکت x را می سنجد و در نهایت قسمت پنجم مربوط به تداوم ارتباط می باشد که با 7 گویه تداوم ارتباط خرده فروش با شرکت x را بررسی می کند. همه متغیرهای تحقیق با استفاده از مقیاس هفت گزینه ای لیکرت( 1=کاملا مخالف) تا (7=کاملا موافق) مورد اندازه گیری قرار گرفتند