افزایش روز افزون شدت رقابت در بین سازمان های تجاری باعث شده آن ها همواره به دنبال راه هایی برای ورود، بقا و رهبری بازار برآیندحوزه برند به عنوان یکی از ابزارهای کسب مزیت رقابتی برای سازمان به شمارمی آید.افزایش تعداد محصولات با برندهامتفاوت در یک طبقه محصول موجب سردرگمی مصرف کننده در مرحله انتخاب شده است پژوهشگران بازاریابی در پی یافتن عواملی هستند که بفهمند چگونه یک برند در ذهن مصرف کننده جز این مجموعه محدود قرار می گیرد. پژوهش های روانشناسی نشان داده است که شخصیت افراد بر فرآیند تصمیم گیری آنها تأثیرگذار است.بنابراین در این پژوهش پس از بیان تعاریف برند و مفاهیم مرتبط با برند سازی،خصوصصیات شخصیتی مصرف کنندگان و تأثیرگذاری ویژگی های شخصیتی بر استراتژی ها و سیاست های مرتبط با برندسازی سازمان ها و شرکت ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به این سوال پاسخ داده خواهد شد که چگونه می توان با در نظر گرفتن ویژگی های شخصیتی و مدل های روانی مصرف کنندگان به مدیریت برند پرداخت. فرمت فایل: WORD