شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,133
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,513,411
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 126
کاربران حاضر: 126
نقش نگرش در تحلیل و پیش بینی رفتار مصرف کننده
چکیده:

رفتار مصرف کننده متأثر از عوامل درونی و بیرونی متعددی است. یکی از عوامل درونی موثر بر رفتار مصرف کننده، نگرش مصرف کننده است. نگرش یک فرد بیانگر شیوه ی تفکر، احساس و واکنش هایی است که نسبت به محیط اطراف خود دارد. بر این اساس، نگرش هر فرد نقشی اساسی در رفتارش ایفا می کند. مصرف کنندگان نسبت به محصولات و خدمات نگرش هایی پیدا می کنند، که غالباً بر اساس آن نگرش ها تصمیم به خرید یا عدم خرید می گیرند. مورد توجه قرار گرفتن نگرش در تحقیقات اخیر بازاریابان، نشان دهنده ی اهمیت نگرش در رفتار مصرف کنندگان است. بنابراین درک کافی از رفتار مصرف کننده، مستلزم درک درست از نگرش مصرف کننده است. این پژوهش از نظر ماهیت داده ها یک پژوهش کیفی است. در این پژوهش، ابتدا مفهوم نگرش، ویژگی ها، سلسله مراتب اثرات و رابطه ی آن با نوع تصمیم گیری مصرف کننده و سپس نحوه ی شکل گیری نگرش تشریح می گردند. تجزیه و تحلیل تفصیلی از مکتب های مبدع نظریه ی کارکردی نگرش و نقش کارکردهای نگرش در شناخت و پیش بینی رفتار مصرف کننده، بخش بعدی این پژوهش را تشکیل می دهد. سپس، موضوع تغییر در نگرش مصرف کننده با بهره گیری از کارکردهای آن مطرح می شود، "باز بخش بندی" بازار مبتنی بر نگرش مصرف کننده، از پیشنهادهای این پژوهش برای محققان بازاریابی است. در انتها نتیجه گیری از بحث ارائه شده است.

کلید واژه: نگرش مصرف کننده ، رفتار مصرف کننده ، تغییر در نگرش ، کارکردهای نگرش
نویسنده(گان): ابراهیم فخرائی (فرستنده) ، عبدالهادی درزیان عزیزی ، لیلا حسنکی
منبع: اولین همایش بین المللی مدیریت نوین در افق 1404
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1395
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه