در جهان در حال توسعه، سازمان ها پرسنل خود را تحت شرایط پیچیده و تغییرات محیطی انتخاب می کنند، این امر باعث شده است که شناسایی افراد با استعداد در بین کارمندان حاضر، آموزش و توسعه و البته تثبیت آن ها در سازمان به اولویت سازمان تبدیل شود. نیاز به شناسایی، توسعه و حفظ استعدادهای برتر برای شغل های بحرانی نقش مهم تری پیدا کرده است اما اکثر سازمان ها در جذب و نگهداشت استعدادها با مشکلاتی روبرو می شوند که صرف هزینه های زیاد برای استعدادها، داشتن سیستم های مدیریت شایستگی متناسب با آن ها را ضروری می سازد. از این رو هدف از این مقاله بررسی و مطالعه نقش مدیریت شایستگی در جذب و نگهداشت استعدادهاست که این مقاله مدل شایستگی مناسب برای مدیریت بهتر استعدادها، که شامل شایستگی رهبری، ارتباطات، کار تیمی، مشتری مداری، انعطاف پذیری، برنامه ریزی و سازماندهی، حل مساله و تصمیم گیری، مواجهه با فشار، نوآوری و تکنیکی و فنی است، معرفی می نماید. فرمت فایل: WORD